دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
رییس هیات نظارت انتخابات استان:
عجب شیر ما - رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی گفت :تا کنون هیچ تخلف انتخاباتی به هیات نظارت انتخابات این استان گزارش نشده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، عباسعلی اسدی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ستاد تخلفات انتخاباتی در دادگستری آذربایجان شرقی مستقر شده و تاکنون تخلفی محرز و به هیات نظارت گزارش نشده است .
وی با اشاره به اینکه مسئولان متولی استان بر وارد نشدن مدیران اجرایی به موارد انتخاباتی تاکید دارند، افزود: حمایت یا فعالیت بر ضد نامزدی در انتخابات از طرف اداره های دولتی و مدیرها تخلف است.
اسدی در خصوص بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ،یاد آور شد: در قانون شرایط احراز نمایندگی مجلس وجود دارد که شرط اول آن اعتقاد به اسلام، نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین قانون اساسی است.
وی خاطر نشان کرد: این طور نیست که فردی این اعتقادات را نداشته باشد و از طرفی درانتخابات نامزد ورود به مجلس شود، این نقض غرض است.
رییس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان، با اشاره به اینکه تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی سابقه محکومیت دارند، گفت: برخی خود می دانند که صلاحیت ندارند ولی به طور عمدی درانتخابات مجلس شرکت کرده اند تا به کشور هزینه تحمیل کنند.
اسدی افزود: فتنه خط قرمز ماست و افرادی که پی گیر این مسایل هستند و دست از اعمال خود برنمی دارند صلاحیت ورود به مجلس را ندارند.
وی تاکید کرد: تا زمانی که بر مبنای قانون حرکت کنیم مشکلی پیش نمی آید اما حرکت فراتر از قانون موجب ایجاد هرج و مرج می شود.
وی همچنین زمان رسیدگی به صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی از طرف هیات نظارت برانتخابات استان را از20 تا 26 دی و زمان رسیدگی به شکایت ها از27 دی تا 16 بهمن ماه امسال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر از 5 تا 14 دی ستاد اجرایی انتخابات استان صلاحیت ها را بررسی می کنند و از 16 تا 19 نیز مدت زمان رسیدگی به شکایات است.
وی گفت: فهرست نهایی تائید صلاحیت ها 27 بهمن خواهد بود و تبلیغات انتخاباتی نیز از 29 بهمن آغاز و پنجم اسفند به پایان می رسد.
اسدی همچنین با اشاره به اینکه احتمال برگزاری انتخابات الکترونیکی در کلانشهرها وجود دارد، اظهارکرد: این احتمال ضعیف است و از طرفی زیرساخت های کافی برای انتخابات الکترونیکی کشور هنوز وجود ندارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: