سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
عجب شیر پرس - مجری طرح ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر گفت: پیشرفت فیزیکی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر اکنون ۸ درصد است و بتن‌ریزی فونداسیون ساختمان اصلی رآکتور واحد دوم نیروگاه نیز ۸۲ درصد انجام شده‌است.
بتن‌ریزی فونداسیون راکتور واحد دوم نیروگاه بوشهر ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داردبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مسعود نصوری روز یکشنبه به رسانهها اعلام کرد: اکنون ۱۰ شرکت ایرانی با ۲ هزار نیرو در ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه فعالیت دارند.

وی بیان کرد: برای احداث واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر باید ۲ میلیون متر مکعب خاک‌برداری صورت گیرد که تاکنون ۸۰ درصد این عملیات اجرایی شده‌است.

نصوری ادامه داد: حجم خاکریزی نیز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب است که تاکنون ۵۰ درصد آن تحقق یافته‌است.

وی اظهار داشت: استحکام بستر خاک با روش «اختلاط عمیق خاک» انجام شده و باید زیر هر یک از دو ساختمان اصلیِ رآکتورهای هسته‌ای ۱۶ هزار و ۶۳۳ ستونِ تثبیت‌شده کار شود که این کار در واحد دوم ۱۰۰ درصد و در واحد سوم ۸۰ درصد انجام شده‌است.

نصوری با اشاره به فعالیت مهندسان و کارگران در سه شیفت کاری، گفت: با وجود مشکلاتی که بیماری همه‌گیر کرونا و مسائل ارزی و مالی ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده‌است، اما روند کار و ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر حتی یک روز هم توقف نداشته‌است.

وی یادآور شد: با این وجود به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا شتاب ساخت طرح اندکی کاهش یافته است.

نصوری ادامه داد: با این وجود تلاش برای به پایان‌رساندن طرح در شرایط سخت ادامه دارد و کار براساس برنامه زمان‌بندی در دست اجرااست.

قرارداد ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر آبان ۱۳۹۳ میان شرکت مادرتخصصی «تولید و توسعه انرژی اتمی ایران» و شرکت روسی «اتم استروی اکسپورت» بسته شد.

عملیات اجراییاین ۲ واحد در اواخر ۱۳۹۵ و گودبرداری واحد ۲ نیروگاه هسته‌ای بوشهر در آبان ماه سال ۱۳۹۶ با حضور رئیس سازمان اتمی کشور و رئیس شرکت روس‌اتمو بتن‌ریزی رسمی آن نیز ۱۰ روز بعد در ۱۹ آبان با حضور علی‌اکبر صالحی انجام شد.

هدف از ساخت هر یک از واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر، تولید یکهزار و ۵۷ مگاوات برق است.

واحد نخست نیروگاه اتمیبوشهر در ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسمی رسید و از آن زمان تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری تزریق کرده‌است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: