دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
عجب شیر پرس - رییس هیات فوتبال استان اردبیل گفت: امسال ۱۶ تیم فوتبال در رده‌های سنی مختلف از این استان در مسابقات کشوری حضور می‌یابند.
امسال ۱۶ تیم فوتبال اردبیل در مسابقات کشوری حضور می‌یابندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، صمد نوتاشروز یکشنبه در مجمع عمومی عادی سالیانه هیاتفوتبال استان اردبیل افزود: با اینکه فوتبال اردبیل با چالش‌ها و موانع متعددی مواجه است اما این موانع و مشکلات باعث نشده علاقمندان و دلسوزان دلسرد شده و به فعالیت خود برای پیشرفت فوتبال منطقه ادامه ندهند.

وی کمبود وسایل و تجهیزات، کمبود منابع مالی، ضعف مدیریت بازاریابی، نابسامانی نظام باشگاهداری حرفه‌ای، استفاده نکردن از نیروهای متخصص، عدم برنامه‌ریزی بلند مدت وکمبود مربیان متخصص را از جمله مشکلات و موانع پیشرفت فوتبال استان عنوان کرد.

رییس هیات فوتبال استان اردبیلفقدان منطق هزینه و فایده، نبود روش اصولی استعدادیابی، در آمد کم از محل نقل و انتقال بازیکنان و مشارکت ناکافی سازمان‌ها را از دیگر موانع و مشکلات فوتبال در استان اردبیل ذکر کرد.

او نبودصنایع پایه در استان را از دیگر مشکلات فوتبال برشمرد و اظهار داشت: اصولا واحدهای تولیدی بزرگ و موفق دولتی یا خصوصیحامیتیم‌های بزرگ و مطرح کشور هستند و در تامین منابع مشکل آنچنانی ندارند در حالی که تیم های فوتبال اردبیل از چنین پشتیبانی برخوردار نیستند.

نوتاش بیان کرد: با این همه اوصاف هیات فوتبال استان برنامه محوری را از اولویت‌های کاری خود قرار داده و تمامی کمیته ها مانندکمیته داروان، کمیته مسابقات و کمیته نظارت برنامه محور شدند.

وی اضافه کرد: تقویت ساختار باشگاه‌ها، توسعه سرمایهو منابع، حاکمیت فرهنگ و اخلاق، تلاش برای گسترش و بسط فوتبال در شهرستان‌های استان، تقویت و فعال کردن هیات فوتبال شهرستان‌ها، ساماندهی و استاندارد سازی مدارس فوتبال، استاندارد سازی لیگ فوتبال استان، استعدادیابی، ارتقای سطح دانش مربیان و داوران، ایجاد فرصتبرابر و تاسیس آکادمی بین المللیفوتبال از برنامه های مهم هیات فوتبال استان در سالجاری است.

نوتاش با بیان اینکه امسال لیگ فوتبال استان با حضور ۷۰ تیم در رده های سنی مختلف برگزار خواهد شد، ادامه داد: همچنینفوتسال استان نیز با شرکت ۱۰۳ تیم برگزار می شود و ۱۴ تیم فوتسال استان نیز در رده های سنی مختلف در مسابقات کشوری حضور خواهند داشت.

رییس هیات فوتبال استان اردبیل با اشاره به اینکه در فصل گذشته داوران استان با ۲۰۷ فقره ابلاغ فدارسیون در مسابقات کشوری قضاوت کردند، گفت: امسال همچنین ۳۱ داور از استان اردبیل در مسابقات کشوری قضاوت خواهند کرد.

وی با تقدیر از حمایت های اداره کل ورزش و جواناناز متولیان ورزش استان خواست تا بیش از پیش از هیات فوتبال استان حمایت کنند تا فوتبال اردبیل به جایگاه حقیقی خود برسد.

در این مجمع برخی از اعضاء نیز با بیانمشکلات و موانع پیشرفت و رشد فوتبال استان خواستار حمایت تمامی دستگاهها و سرمایه گذارن از فوتبال شدند.

در این مجمع با رای اکثر اعضای مجمع عملکرد اجرایی و مالی هیاتفوتبال استان اردبیل در سال گذشته و همچنین برنامه های سال آینده مورد تاییدو تصویب قرار گرفت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: