جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
رییس کمیسیون امور داخلی کشور:
عجب شیر پرس - رییس کمیسیون امور داخلی کشور با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه همه جانبه یزد، گفت: طرح قطار حومه‌ای یزد زیرساخت مناسبی برای توسعه یزد و اردکان است.
قطار حومه‌ای یزد زیرساخت مناسبی برای توسعه همه‌جانبه استبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، «محمدصالح جوکار» با حضور در در چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان یزد با اشاره به ضرورت حمایت از طرح قطار شهری و حومه‌ای این شهر میراث جهانی، اظهار کرد: قطار حومه‌ای طرح بسیار مثبتی است و ایجاد آن برای رشت شهرهای یزد و اردکان لازم است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند وزارت کشور با قطار شهری موافق نیست اما در بخش حومه‌ای ما با این مهم موافق و آنچه در حوزه نمایندگان است کمک خواهیم کرد تا زیرساخت لازم فراهم شود.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور در ادامه با اشاره به ضرورت هم‌افزایی بین بخشی در توسعه مدیریت شهری، گفت: قطار حومه‌ای نقش مهمی در توسعه همه جانبه ایفا می‌کند و تمام دستگاه‌های مرتبط باید از ظرفیت‌های سازمانی خود برای تحقق این هدف به نفع مردم استفاده کنند.

«حمیدرضا قمی» رئیس شورای اسلامی شهرستان یزد نیز در این جلسه با تشریح طرح قطار حومه‌ای یزد تصریح کرد: در طرح ارائه شده که مورد حمایت راه آهن کشور قرار خواهد گرفت، شهرداری‌های مسیر اردکان تا مهریز در قالب یک شرکت و به عنوان سهامدار در تاسیس شرکت مشارکت خواهند کرد.

وی افزود: در طول مسیر ایستگاه‌های هر شهر جانمایی و مورد استفاده عموم قرار خواهند گرفت.

به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، قمی در پایان از نماینده یزد خواست زمینه راه‌اندازی هرچه سریعتر این شرکت فراهم و مسیر توسعه ریلی در این شهر میراث جهانی را هموار سازد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: