سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
معاون اقتصادی استاندار خبرداد:
عجب شیر پرس - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: در هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته، در پروژه‌های اقتصادی رشد ۱۱۱ درصدی در تعداد پروژه‌ها و رشد ۳۲۳ درصدی در سرمایه‌گذاری پروژه‌ها را توسط بخش خصوصی در استان داشتیم.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، ابراهیم کریمی اظهار کرد: در هفته دولت امسال در مجموع ۳۵۶۶ پروژه افتتاحی یا کلنگ زنی در استان داشتیم که ۴۶۲۷ میلیارد تومان اعتبار صرف این پروژه‌ها شد.
وی با اشاره به اشتغالزایی برای ۷۳۷۶ نفر از محل این پروژه‌ها، افزود: میزان اعتبار پروژه‌های هفته دولت امسال در بخش عمرانی ۱۹۴۲ میلیارد تومان و در بخش اقتصادی (بخش خصوصی) ۲۶۸۴ میلیارد تومان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان بیان کرد: در بخش اقتصادی، آغاز عملیات اجرایی ۳۸ پروژه را با پیش‌بینی اعتبار ۱۲۸۳ میلیارد تومان داشتیم و ۲۰۹۷ پروژه نیز با اعتبار ۱۴۰۱ میلیارد تومان مورد افتتاح قرار گرفت.
کریمی خاطرنشان کرد: در هفته دولت سال گذشته ۱۰۱۰ پروژه اقتصادی را توسط بخش خصوصی در استان داشتیم که این تعداد امسال با رشد ۱۱۱ درصدی به ۲۱۳۵ پروژه رسیده است. به لحاظ سرمایه‌گذاری و اشتغال نیز به ترتیب ۳۲۳ و ۱۶۱ درصد رشد را شاهد هستیم.
وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلاتی که به خاطر شیوع کرونا و موضوعات دیگر در کشور و استان ما با آن روبه‌رو هستیم، نه تنها کاهش پروژه‌ها را در گلستان نداشتیم، بلکه افزایش قابل‌توجهی در پروژه‌ها داریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تصریح کرد: تعداد پروژه‌های کلنگ زنی امسال از ۱۴ مورد در سال گذشته به ۳۸ مورد رسیده که نشان می‌دهد بدون تأثیرپذیری از شرایط تحریم، سرمایه‌گذاری در استان برای سال یا سالهای آینده نیز اتفاق می‌افتد.
کریمی با قدردانی از همراهی و همدلی همه مجموعه‌ها در راستای ارائه عملکرد مثبت در هفته دولت، گفت: عملکرد دولت، عملکرد نظام بود. اگر امنیت نداشتیم، قطعاً این اتفاقات مثبت رقم نمی‌خورد. این امنیت در سایه همکاری بین اداره کل اطلاعات، سپاه، مجموعه قوه قضاییه و نیروی انتظامی شکل گرفته است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: