يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
مدیرکل گمرک استان:
عجب شیر پرس - مدیرکل گمرک استان سمنان از رسیدن مازاد تراز تجاری این استان در 5 ماهه امسال به بیش از مثبت 60 میلیون دلار خبر داد و گفت: میزان صادرات در استان سمنان به چهار برابر واردات در این استان رسیده که موفقیت بسیار چشمگیری است.
مازاد تراز تجاری سمنان به مثبت 60 میلیون دلار رسیدبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، علی سعدالدین همزمان با هفته دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 96 هزار و 500 تن صادرات به ارزش 79.5 میلیون دلار از مبدا گمرک این استان انجام شده و این در حالی است که واردات این استان در این بازه زمانی 18.5 میلیون دلار بوده است.
وی با اشاره به صادرات نزدیک به 80 میلیون دلاری این استان در 5 ماه اخیر افزود: این صادرات از سوی 65 شرکت فعال صادراتی در استان انجام شده است.
مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به تنوع خوب اقلام صادراتی در استان تصریح کرد: اقلام صادراتی استان 58 قلم بوده که سیمان، کاشی، ظروف یکبار مصرف، فروسیلیس، پودر شوینده و ...از مهمترین این اقلام بوده است.
وی با اشاره به تعدد بازارهای هدف در گمرک استان خاطرنشان کرد: عراق، ترکیه، افغانستان،سوریه، روسیه،هند، کشورهای اروپایی و آسیای میانه و... از مهمترین مقاصد صادراتی استان در این مدت بوده است.
سعدالدین از واردات سه هزار و 300 تن انواع کالای وارداتی در پنج ماهه امسال خبر داد و گفت: ارزش این واردات که از 14 کشور وارد گمرکات استان شده بالغ بر 18.5 میلیون دلار بوده است.
وی ادامه داد: ترکیه، آلمان، امارات متحده عربی، چین و تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله مهمترین کشورهای واردکننده به استان بودند .
وی از ماشین‌آلات خطوط تولید و مواداولیه کارخانجات به عنوان اصلی‌ترین اقلام وارداتی به استان نام برد و گفت: خوشبختانه این واردات نیز به رونق تولید در کشور کمک می‌کنند. بخش عمده آنها ماشین آلات خط تولید است و بخش دیگر مواداولیه کارخانجات است که در داخل فراوری و با ارزش‌افزوده بیشتر مجدد صادر می‌شود.
مدیرکل گمرک استان سمنان روند صادرات در این استان را روبه رشد خواند و افزود: گمرگ استان در سال جهش تولید وظیفه سنگینی دارد و می‌کوشد با افزایش صادرات به افزایش درآمدهای ارزی کشور کمک کند.
این مدیر استانی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص متوسط ارزش دلاری صادرات و واردات در این استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تلاش تولیدکنندگان،فعالان اقتصادی و همکاران ما در استان سبب شده که طی یک سال اخیر متوسط ارزش دلاری صادرات استان با رشد 61درصدی مواجه و به 892دلار به ازای هرتن کالای صادراتی برسد و این به آن معنی است که کیفیت تولیدات و اقلام صادراتی استان افزایش یافته است.
وی متوسط ارزش دلاری واردات استان را دو هزار و 746 دلار اعلام و تصریح کرد: این به آن معنا است که عمده واردات ما محصولات هایتک است.
سعدالدین از تسهیل و روان‌سازی تجارت به عنوان یکی از وظایف ذاتی این دستگاه اجرایی نام برد و گفت: گمرک استان با تسهیل در فرآیند صادرات و واردات می‌کوشد که ماندگاری کالاها در گمرکات را به حداقل ممکن برساند تا هزینه تولید نیز متعاقب آن کاهش بیابد.
این مدیر مسوول، هوشمندسازی و الکترونیکی کردن امور گمرکی به عنوان عاملی موثر در این بخش نام برد و گفت: توسعه سامانه جامع گمرکی و تکمیل فعالیت‌های الکترونیکی از اولویت های گمرک است . البته خوشبختانه امروز 70-80 درصد امور مرتبط با گمرک را به صورت غیرحضوری و از راه دور انجام می‌دهیم که این مهم نیز به کاهش هزینه‌ها و تسریع در فرآیند تجارت کمک می‌کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: