شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
عجب شیر پرس - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قزوین اعلام کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری ۱.۵ میلیارد تومان برای مرکز نوآوری نیرومحرکه تخصیص داد تا به‌عنوان مرکز نوآوری گیربکس در سطح استان و کشور مطرح شود.
راه‌اندازی مرکز نوآوری گیربکس کشور در دانشگاه علمی کاربردی قزوینبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، علی فتح طاهری در نشست با اهالی رسانه که امروز ۵ شهریور با حضور محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی استان قزوین از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده است و تا به امروز ۲۰ هزار نفر در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
وی ادامه داد: ۴۰۰۰ دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان قزوین مشغول به تحصیل هستند و برای مهر ۹۹ نیز در ۷۳ رشته کاردانی و ۴۸ رشته کارشناسی پذیرش دانشجو خواهیم داشت. ۴۱.۳ درصد در حوزه خدمات، ۹ درصد در حوزه فرهنگ و هنر، ۴۶.۲ درصد در حوزه صنعت و ۳.۳ درصد نیز در حوزه کشاورزی تحصیل می‌کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قزوین افزود: ضروری است در حوزه «کشاورزی» و «فرهنگ و هنر» بیشتر فعالیت کنیم و این پتانسیل وجود دارد تا مراکزی در این عرصه‌ها راه‌اندازی شود.
وی اشاره کرد: استان قزوین یکی از قطب‌های کشاورزی است و با توجه به تمدن چندین هزارساله در بخش گردشگری ظرفیت‌های بسیاری دارد، همچنین قزوین مهد پرورش هنرمندان بوده و علاوه بر آن یکی از قطب‌های صنعتی کشور است. مراکز گردشگری می‌توانند درخواست تأسیس مرکز را به دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه دهند تا موردبررسی قرار گیرد.
فتح طاهری با اعلام اینکه پنج مرکز علمی کاربردی استان قزوین دارای مراکز نوآوری هستند، بیان کرد: مرکز علوم و فنون در صنعت شیمی، مرکز سمبل شیمی در زمینه مواد شوینده، مرکز نیرومحرکه در تولید گیربکس، مرکز شهرداری در زمینه مدیریت پسماند و مرکز الموت نیز در زمینه گیاهان دارویی فعالیت دارند.
وی یادآور شد: با پارک علم و فناوری استان قزوین قراردادی منعقد شده است که امیدواریم طی این قرارداد بتوانیم از امکانات پارک استفاده کنیم و در حوزه گیاهان دارویی با پارک علم و فناوری استان ارتباط خواهیم گرفت تا مرکز نوآوری خود را فعال‌تر کنیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قزوین یادآور شد: در سفر اخیر معاون علمی رئیس‌جمهور به قزوین ۱.۵ میلیارد تومان برای مرکز نوآوری نیرومحرکه تخصیص داده شد تا مرکز نوآوری گیربکس در سطح استان و کشور مطرح شود. در حال حاضر اقدامات مطالعاتی این مرکز آغاز شده است و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: