يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
به علت گران‌فروشی؛
عجب شیر پرس - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: یک شرکت تولیدی مواد ضدعفونی‌کننده به علت گران‌فروشی جریمه شد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، مرتضی ممیزی ، اظهار کرد: پرونده تخلف گران‌فروشی یک شرکت تولیدکننده مواد ضدعفونی که بدون اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح اقدام به افزایش قیمت مواد ضدعفونی کرده بود، با گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در یکی از شعب اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به بررسی به عمل آمده و مستندات پرونده، تخلف برای شعبه محرز و شرکت متخلف به پرداخت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
این مسئول با اشاره به نوع برخورد قانون با مسئله گران‌فروشی، اظهار کرد: قانونی که در این رابطه در کشور اجرا می‌شود، قانون نظام صنفی بوده و قانون‌گذار تا مرتبه سوم مجازات پلمب را برای گران‌فروش تعیین نکرده است.
ممیزی تصریح کرد: بر اساس قانون اگر صنفی که تخلف گران‌فروشی داشته بیش از سه بار تخلف خود را تکرار کند، متخلف با پلمب واحد تنبیه خواهد شد که البته باید توجه داشت حتما باید سه بار در طول یک سال پرونده تشکیل شود و مرتبه چهارم تخلف در سال بعد تکرار شود، مجازات پلمب برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر قانون تعزیرات در حال تغییر است، خاطرنشان کرد: بر حسب میزان تخلف، فرد گران‌فروش ۲ تا ۵ برابر بیشتر جریمه می‌شود که این میزان به تعداد تکرار تخلف نیز بستگی دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: