پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
مدیرعامل کارخانجات آذرفدک گفت: مبحث تولید در کشور ما از سومدیریت های داخلی و عدم اتحاد، ضربه بیشتری دیده تا تحریم های خارجی.
ناکارآمدی داخلی را نمی توان دور زدبه گزارش روزنامه عجب شیر، شرکت گونی بافی آذر فدک با تولید گونی های پروپروپیلن و اشتغال زایی برای نزدیک 500 نفر واقع در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی توانسته است محصولات خود را به غیر از مصارف داخلی، به کشور های روسیه، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، عراق، گرجستان و چند کشور دیگر صادر نماید.
مدیرعامل شرکت آذرفدک در رابطه با چگونگی شروع فعالیت کارخانه اذعان می کند: برای احیای کارخانه ای که بین سال های 88 الی 96 به مدت 8 سال تعطیل بود تلاش های زیادی انجام دادیم و با اتکا به توانمندی های مدیران و پرسنل خود اقدام به احیای کارخانه تعطیل نمودیم.
نوراله زاهدی، با حضور در دفتر روزنامه با بیان اینکه خوشبختانه مواد اولیه و دانش فنی این صنعت بومی سازی شده، ادامه داد: نیروی انسانی ماهر و فنی را در اختیار داریم و در کیفیت تولید بسیار تلاش نموده ایم تا در منطقه محصولی را ارائه نمائیم که جزو برترین های این صنعت باشد.
نور اله زاهدی پروسه تولید را همواره به معنای مبارزه با مشکلات دانسته و ادامه داد: در شرایط موجود تحریم و شیوع ویروس منحوس کرونا از یک طرف و سیاست های ضعیف و عملکرد نامناسب مسئولین با ارائه بخشنامه های دست و پا گیر از طرفی دیگر باعث شده تا هیچ حمایتی از تولیدکنندگان صورت نپذیرد و متاسفانه شاهد فروپاشی بنگاه های اقتصادی به دلایل فوق می باشیم.
وی تولید در شرایط کنونی را مستلزم داشتن عشق و علاقه بسیاری دانسته و عنوان کرد: تولید کننده امروزی زرق و برق بازار های خارجی را می بیند و وقتی همچنان تصمیم به ادامه راه می گیرد قطعا صاحب نگرشی خاص و متعالی نسبت به جامعه خویش می باشد.
مهندس زاهدی با اشاره به نقش تولیدکنندگان در انتقال فرهنگ و تاثیر گذاری سیاسی، اضافه کرد: تولید کنندگان می توانند نقش بازوی توانمند مردان سیاسی را ایفا نمایند، برای مثال دولت ها در روابطی که با کشور های همسایه دارند می توانند بهمراه محصول تولیدی، فرهنگ خود را نیز ارسال نمایند.
مدیرعامل کارخانجات آذرفدک در رابطه با چشم انداز و آینده صنعت، ادامه داد: در روزهای آتی عرصه برای تولیدکنندگان مناسب تر خواهد شد ولی این مستلزم برخورد مناسب مسئولین کشور با مباحث تبعیض و رانت می باشد؛ اینکه بگوئیم آمریکا برای ما مشکل نیافریده درست نیست و با همه توان این کار را کرده است اما حقیقت این است که ما از سومدیریت های داخلی و عدم اتحاد ضربه بیشتری دیده ایم تا تحریم های خارجی.
مهندس زاهدی با بیان اینکه سال گذشته بیشترین محصول این شرکت به کشور روسیه صادر شده و حتی بعضا شاهد تغییر بازارهای خارجی به سمت خودمان نیز بوده ایم، ادامه داد: تمام شده بهاء بعضی از محصولات ما حتی کم تر از جمع ارزش افزوده کالای مشابه تولید شده در کشور چین و هند است؛ با صادرات این کالا ها علاوه بر صادرات می توانیم تحریم ها را نیز دور بزنیم ولی متاسفانه ناکارآمدی سیاست های داخلی را نمی توان دور زد.
وی در انتها ناکارآمدی، تبعیض و مقررات دست و پا گیر داخلی را از اصلی ترین عوامل عدم توسعه یافتگی دانسته و افزود: شرکت های رقیب ما در چین و هندوستان با هزاران کیلومتر فاصله، محصول خود را به روسیه می رسانند درحالی که ما هنوز در پیچ و خم اداری دریافت کارت بازرگانی گیر کرده ایم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: