شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
سرپرست فرمانداری:
عجب شیر ما - سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: این شهرستان با وجود داشتن دو مرز بزرگ صادراتی پرویزخان و خسروی از ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری و کسب مهارت در بخش های مختلف برخوردار است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، مرادعلی تاتار روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با وی افزود: دانش آموخته گان دانشگاهی با مهارت آموزی می توانند خود را برای ورود به بازار کسب و کار آماده کنند.
وی اظهارداشت: ظرفیت مرزهای صادراتی قصرشیرین نیازمند کسب مهارت های خاصی است و دانش آموخته گان در صورت مهارت می توانند با ایجاد کارگاه های تولیدی با توجه به نیاز شهرستان کالاهای تولیدی را با هزینه کمتری صادر کنند.
وی اظهارکرد: بیش از یک هزار و 300 هکتار از منطقه ویژه قصرشیرین برای ایجاد سرمایه گذاری آماده واگذاری به متقاضیان است و این منطقه در آینده به طور قطع به منطقه آزاد تجاری تبدیل خواهد شد.
وی وجود سه رودخانه دائمی در قصرشیرین را از ظرفیت های بزرگ بخش کشاورزی این شهرستان مرزی دانست و گفت: استفاده از این ظرفیت ها توسط دانش آموخته گان توسعه اقتصادی منطقه را به همراه دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: تاکنون هشت میلیون نفر ساعت آموزش در کرمانشاه برای کارآموزان و هنرجویان برگزار شد.
داوود ناصری امید افزود: این میزان آموزش در سال گذشته و در قالب 40 هزار نفر کارآموز در دو بخش دولتی و خصوصی صورت گرفته است.
وی در ادامه به بحث مهم شورای مهارت اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مشکلات بزرگ استان کرمانشاه که همواره دغدغه مسئولان و دولتمردان است بیکاری است.
وی اضافه کرد: امروز بیش از گذشته نقش و کارکرد آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه ملموس است که باید به آن توجه خاصی شود.
وی گفت: توانمندسازی افراد و نیروی انسانی یک ضرورت است که یکی از شاخصه های آن آموزش های مبتنی بر مهارت است.
ناصری امید با بیان اینکه متاسفانه در سالهای گذشته مدرک گرایی در جامعه رواج پیدا کرده و این کار نمی تواند دغدغه های جامعه را در بخش اشتغال حل کند افزود: بیشتر دانش آموخته گان دانشگاهی بدون مهارت هستند و برای رفع این مشکل باید آموزش های مهارتی را که در نهادها و دستگاه های دیگر ارائه می شود در قالب شورای مهارت تجمیع کنیم.
رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای قصرشیرین نیز گفت: در شش ماه نخست امسال 90 هزار ساعت روز به هنرجویان در بخش های مختلف آموزش ارائه شد.
امیر رضایی با بیان اینکه این آموزش ها به 330 کارآموز ارائه شد گفت: در مرکز فنی و حرفه ای قصرشیرین پنج کارگاه آموزشی فعال است و کارآموزان در دو بخش مردان و زنان در رشته های برق خودرو، برق ساختمان کشاورزی، خیاطی و رایانه آموزش می بینند.
برچسب ها: قصر شیرین ، فرماندار
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: