سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
عجب شیر پرس _ مدیرعامل شرکت ملی مس ایران از سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیاردی شرکت ملی مس ایران در آذربایجان‌شرقی خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از  باشگاه خبرنگاران  جوان، سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: با بازدیدی که پیمانکاران از شرایط کاری منطقه داشتند در آینده نزدیک شاهد اجرای عملیات ذوب و پالایش مس سونگون خواهیم بود.
او افزود: پروژه (هیبری چینگ) مس‌سونگون با پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصد در حال انجام است و تلاش داریم با سرعت بخشی و تسریع در اقدامات اجرایی بتوانیم مس کاتد را برای اولین بار در منطقه آذربایجان به میزان ۳ هزار تن در سال تولید کنیم.
این مقام مسئول به فاز سه کارخانه کنسانتره مس‌سونگون نیز اشاره و گفت: در واقع عملیات خاکی این کارخانه نیز شروع شده و با مشخص شدن پیمانکار (ای پی سی) اجرای عملیات تداوم می یابد.
او درباره اکتشافات جدید در مس‌سونگون نیز افزود: طی سال گذشته ۲۰ میلیون تن مواد معدنی جدید اکتشاف شده و هم اکنون نیز عملیات اکتشافی در این منطقه ادامه دارد و خبر‌های بسیار خوبی در آینده نزدیک خواهیم داشت.
این مقام ارشد مس ملی ایران، گفت: هر چقدر ذخایر مس بالاتر رود و اطمینان از این ذخایر داشته باشیم برنامه‌ریزی برای فاز چهارم کارخانه کنسانتره ۱۵۰ هزار تنی در دستور کار مس ملی ایران قرار خواهد گرفت.
او از برنامه‌های آتی مس ملی ایران را در سال جهش تولید ایجاد مراکز نوآوری های تک و صنایع نانو اعلام کرد و گفت: با توجه به کیفیت مس ایران در دنیا که به (پنج - نه) معروف است و این مس در دنیا برای صنایع (های تک و صنایع نانو) مورد استفاده قرار می‌گیرد تلاش داریم برای کمک به تولید ناخالص ملی، ایجاد اشتغال و گردش مالی در آینده این‌گونه مراکز را در استان آذربایجان‌شرقی نیز ایجاد کنیم.
مدیرعامل شرکت مس ایران گفت: در سال گذشته ۲۵۰ هزار تن تولید مس کاتد در کشور داشتیم که برای اولین بار طی ۵۰ سال گذشته رکورد زده و امسال نیز مصمم هستیم این رقم را به ۲۸۰ هزار تن برسانیم.
او گفت: خوشبختانه با توجه به کیفیت مس ایران و تلاش‌های انجام شده میزان صادرات مس در کشور دو برابر شده و هم اکنون این شرکت در صادرات نسبت به پارسال ۳۰ درصد جلوتر هست و در مجموع باید طی سال ۹۹ شرکت مس ملی ایران دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون یورو و ۲۵ هزار میلیارد تومان در صنایع مس سرمایه‌گذاری کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: