سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
فرماندار رشت :
عجب شیر ما - فرماندار رشت با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان و شورای اسلامی گفت: آماده برگزاری انتخابات پر شور و گسترده مردمی هستیم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سید عیسی مهدوی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رشت افزود: بستر را برای برگزاری انتخابات سالم و حضور پرشور مردم پای صندوق های آماده کرده و برآن اهتمام داریم.
وی اظهار کرد: استقبال در مرحله نام نویسی برای داوطلب شدن برای نمایندگی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حضور پرشور مردم را در این دوره از انتخابات نوید می دهد.
وی تصریح کرد: در این دوره از انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ،97 نفر برای مجلس شورای اسلامی درحوزه شهرستان رشت و 31 نفر برای مجلس خبرگان نام نویسی کرده اند.
مهدوی با بیان اینکه بیشترین رده سنی برای داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری بین 50-55 سال هستند ، اضافه کرد: تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نسبت به دوره قبل رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
وی با یادآوری تعداد داوطلبان این دوره از انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی 72 نفر داوطلب نمایندگی از حوزه شهرستان رشت شده اند که مقایسه این آمار نسبت به تعداد داوطلبان دوره قبل 25 درصد افزایش داشته است.
مهدوی با اشاره به اینکه رشد قابل توجهی نیز در تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی با مدرک دکترا و بانوان در انتخابات پیش رو داریم، در مجلس نهم شورای اسلامی 9 نفر داوطلب نمایندگی و در این دوره 16 نفر با مدرک دکتری نام نویسی کرده اند.
وی بیان کرد: همچنین تعداد بانوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از چهار نفر در دوره نهم انتخابات به 15 نفر در این دوره از انتخابات رسیده است.
وی گفت: ادارات پشتیبانی لازم را در بخش های پشتیبانی ، تجهیزات و نیروی انسانی برای فراهم کردن تمهیدات برگزاری انتخابات مطلوب داشته باشند.
***
فرماندار رشت در ادامه از برگزاری کنگره دو هزارو 200 شهید رشت در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: برگزاری این کنگره مقدمه برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان در اردیبهشت ماه سال آینده است .
وی با بیان اینکه تمام داشته هایمان را مدیون شهدا هستیم، تصریح کرد: برگزاری کنگره شهدای شهرستان تحت شعاع انتخابات قرار نگیرد و ادارات هماهنگ با ستاد کنگره فعالیت هایی را در این زمینه داشته باشند.
** شاهد افتتاح پروژه های عمرانی خوبی در دهه فجر خواهیم بود.
مهدوی با اشاره به در پیش بودن دهه فجر ادامه داد: پروژه های خوب عمرانی و قابل افتتاحی را در شهرستان رشت هم در بخش دولتی و هم خصوصی شاهد خواهیم بود
فرماندار رشت همچنین با اشاره به نهم دی ماه به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: مردم گیلان در این زمینه پیشگام بودند و این روز نشاندهنده اعتقادات مردم به ولایت فقیه است.
برچسب ها: انتخابات ، مجلس ، دوره دهم
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: