چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - April 17 2024
کد خبر: ۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
عجب شیر پرس - ۱۱ نامزد کسب عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر در سال ۹۸ از بین هنرمندان برخوردار از شاخصه‌های مدنظر بویژه در شاخص تولید اثر و اثرگذاری معرفی شدند.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رئیس حوزه هنری استان بوشهر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این هنرمندان در هر یک از رشته‌های هفتگانه ادبیات، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، ادبیات پایداری، موسیقی، هنرهای تصویری و پژوهش هنر آثاری را براساس اندیشه انقلاب اسلامی در سال ۹۸ تولید کردند.

امیدپارسایی فر ادامه داد: سابقه فعالیت چندین ساله هنرمندان و فعالیت مستمر آنان از جمله معیارهای اصلی انتخاب نامزدها به شمار میرود.

پارسایی فر یادآورشد: شاخصه‌هایی چون خالق اثری با انتشار و یا گستره مخاطب بالا، سوابق ارزنده در زمینه آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، فعالیت موثر در جبهه فرهنگی و هنری انقلاب، دارای تجربه جریان سازی فرهنگی و هنری همسو با انقلاب اسلامی در سطح استان، واکنش هنرمندانه به جریان‌های معارض فرهنگی، کسب موفقیت و دریافت مقام و جوایز معتبر در رویدادهای ملی و یا بین‌المللی از دیگر معیارهای مهم این انتخاب است.

پارسایی‌فر عنوان کرد: ارزیابی آثار هنرمندان و انتخاب ۱۱ نامزد چهره برتر از بین حدود ۱۰۰ هنرمند متعهد استان بوشهر صورت گرفته است.

وی گفت: با شناسایی و بررسی عملکرد هنرمندان استان بوشهر در سال ۹۸ برای انتخاب چهره برتر هفته هنرانقلاب، در نخستین مرحله، آرای جمعی از مدیران ارشد فرهنگی و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر جمع‌آوری شد و به این ترتیب ۱۱ نفر که بیشترین آرا به آنها اختصاص یافته بود، برای این عنوان نامزد شدند.

حسین کشتکار و ساسان نوذری برای فعالیت در حوزه موسیقی آیینی بویژه خوانندگی موسیقی «همسنگار» به مناسبت کنگره سرداران و ۲ هزار و ۱۲۱ شهید استان بوشهر، اکبر ابراهیمی فعالیت‌های متعدد در زمینه موسیقی از جمله آهنگسازی سرود «بوشهر استوار»، فرزانه دهقانی تالیف کتاب دفاع مقدس «شهید بشکوه» و ۱۷ جلد شهید نامه و رمان در حوزه ادبیات پایداری، حسین دارند پیوستگی تولید آثار آیینی، انقلابی و دفاع مقدس و انتشار کتاب شعر «سیب‌های سرخ معطر» و عبدالرحیم شاه حسینی کتابت قرآن و ادعیه‌ها، عقیل جماعی در نمایش نویسی، ابوالقاسم طحانیان در بخش تئاتر،  عبدالرحیم شاه حسینی خوشنویس، حشمت‌الله غضنفر بازیگر تئاتر، علی بحرینی و محمد علی نادری نقاش به عنوان ۱۱ نامزد چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر معرفی شدند.

پارسایی فر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بانک اطلاعاتی هنرمندان استان بوشهر در پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری ایجاد شده‌است  

وی اظهار داشت: کشف استعدادها و تولید آثار فاخر هنری از اولویت های حوزه هنری است و ایجاد درگاهی برای معرفی هنرمندان و آثار آنان همواره از دغدغه‌های این نهاد است.

پارسایی فر عنوان کرد: هنرمندان استان با توجه به تخصص هنری خود، در بخش‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، آفرینش‌های ادبی، هنرهای تصویری، ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی، موسیقی و پژوهش قرار می‌گیرند.

وی گفت: بزودی امکان مدیریت پروفایل توسط خود هنرمند نیز در پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان بوشهر ایجاد و  درگاهی برای ورود و ثبت نام هنرمندان راه‌اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: صفحه هنرمندان در پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر به آدرس artbushehr.ir است که هنرمندان می‌توانند با ارسال سابقه خود فرم اطلاعاتی هنرمندان را از طریق بخش «درباره ما» در وبسایت حوزه هنری دریافت و به آدرس الکترونیکی artbushehr۱۰@gmail.com  ارسال کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: