شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
عجب شیر پرس - مسئول حقوقی اتحادیه کارگزاران شمالغرب کشور از نبود سرمایه گذاری در حیطه مشاوره و نظر یابی تکنیکی و عدم آگاهی از قوانین تجاری کشورهای همجوار سخن گفت.
نبود مشاوره، عامل اصلی شکست در تجارتبه گزارش عجب شیر پرس، مهرداد ایرانی  با اشاره به ورود جوانان فارغ التحصیل که دارای بینش مرتبط با عرصه تجارت هستند، گفت: ورود مدیران جوانی که به عنوان بازرگان فعالیت دارند و تحصیلات آکادمیک در این زمینه را دارا هستند به صورت خیلی متمایز ، از فرسایش مالی ایران جلوگیری  می کنند و مانع تخریب آن می شوند. در این میان هم عده ای هستند که به خاطر عدم اطلاعات و بهره مند نشدن از کارشناسان زبده در امور گمرکی و مشاوره نگرفتن از آنها، سود و منفعت لازم را در تجارت خود کسب نمی کنند و در بعضی موارد با ضررهای جبران ناپذیری روبرو می شوند.
مشاور حقوقی و تجاری گمرک همچنین با تأکید بر ضروری بودن مشاوره در عرصه تجارت و امور گمرکات، افزود: در حال حاضر طبق نمودارآماری، اگر فعالان تجارت را در کشورهای آسیای میانه به عنوان مثال 100 نفر حساب کنیم از این تعداد 20 نفر هستند که به خاطر آشنایی با قواعد تجارت سرپا هستند و کار می کنند و بقیه به طور کامل از این عرصه با متقبّل شدن ضرر وزیان، فاصله گرفته اند  و این تنها دلیلش عدم استفاده از مشاوران کاربلد که زیر نظر اداره کل گمرک، دارای پروانه وکالت در امور گمرک و تجارت هستند می باشد.
ایرانی با بیان اینکه برای ورود کردن به جامعه اقتصادی لازم و ضروری است که صنف شناسی را بدانیم، یادآور شد: داشتن بینش و آگاهی های لازم به صورت تخصصی در این مورد می تواند به صورت خیلی بارز در جهت رشد یافتن و گسترش دادن فعالیت فعالان اقتصادی کمک شایانی نماید.
مسئول حقوقی کارگزاران انجمن حقوقی گمرک ایران، با اشاره به سیاست های اتخاذ شده از طرف بانک مرکزی و گله مندی صادرکنندگان و تولید کنندگان که باعث چالش زیادی در فعالیت آنها شده است، اظهار داشت: اولین شرط در بُعد تولید و همینطور بازرگانی که نشأت گرفته از اقتصاد می باشد، این است که تأمین ضرر وزیان خود را انجام دهیم. این امر به هیچ عنوان با روندی که در پیش داریم عملی نمی شود چون تا وقتی که قیمت دلار به طور مشخصی اعمال نشود و تاجران و صادرکنندگان تا زمانی که ندانند کالای خود را به خاطر اختلاف بسیار زیاد بین قیمت دلار دولتی و نرخ آزاد با چه قیمتی ارائه دهند، نمی توان از بهبود یافتن شرایط فعلی و بهتر بودن اوضاع کنونی سخن گفت.
عضو اتحادیه کارگزار گمرک ایران، با یادآوری اینکه کارشناسان بانک مرکزی خارج از معیارهای نوسانات بازاری ایران کار می کنند، اضافه کرد: در حال حاضر لازم و ضروری است که تورم رو به افزایش، باید معلوم شود با چه معیاری حرکت می کند و حالت صعودی به خود می گیرد که اگر به طور اصولی و طبق قاعده اقتصادی بررسی شود در ترازوی سنجش درستی، اصلا جایی نخواهد داشت و قابل پذیرش نمی باشد.
این مقام مسئول در ادامه با ضروری دانستن ارائه راهکار در کنار نقد سالم در حوزه های مختلف، بیان داشت: در بین تمام فعالان درجامعه، اعم از حوزه های مختلف تخصصی کسانی مانده گار شده اند که هم نقد سالمی داشته اند و هم اینکه در کنار داشتن انتقاد، با ارائه راهکار دست به درمان مشکل و اصلاح امور زده اند و با این تفکر، تاثیرات شگرف خود را در جامعه به یادگار گذاشته اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: