جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
عجب شیر پرس - چندی پیش معاون فرهنگی وزیر ارشاد از برنامه‎های حمایتی این وزارتخانه در غیاب نمایشگاه کتاب و جبران خسارت کرونا سخن گفت، ‌اما این تسهیلات تا چه میزان اجرایی شده است؟
بخش‌های فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا چقدر تسهیلات گرفتند؟به گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند هفته پیش در پی برگزار نشدن نمایشگاه کتاب تهران، بخشی از برنامه‎های حمایتی این معاونت به منظور جبران خسارت کرونا را تشریح کرد.
وی اصلی‎ترین برنامه معاونت امور فرهنگی برای حمایت از ناشران را ایجاد فرصت‎های مناسب برای دریافت تسهیلات ویژه اعلام کرد و گفت: این اقدام با همکاری چند سازمان و بنگاه اقتصادی دولتی و خصوصی در حال انجام است و به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد. همچنین با هماهنگی‎های انجام شده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال صدور کارت اعتباری خرید فرهنگی هستیم.
علیرضا اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که وام اهالی نشر و کتابفروشی‌ها که در راستای حمایت مطرح شده بود به کجا رسید،گفت: در بخش چاپ، صحافی و بسته‌های فرهنگی ۱۳۷ پرونده ثبت تقاضا شده است که تسهیلات پرداختی به این طیف ۱۶۶ میلیارد ریال بوده است. در بخش نشر و موسسات انتشاراتی ۵۵۵ پرونده ثبت تقاضا شده که ۶۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. در بخش خدمات فرهنگی هزار و ۹۱ پرونده ثبت شده که ۹۴ میلیارد ریال به این گروه تسهیلات پرداخت شده است.در بخش کتابفروشی و محصولات فرهنگی، هزار و ۴۲۴ پرونده ثبت شده که ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی اعلام کرد: مجموعاً ۴ هزار و ۳۹۷ پرونده ثبت تقاضا شده که ۳۷۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی به آنها صورت گرفته است.
مشاور معاونت فرهنگی ارشاد با درخواست از بانک‌ها برای تسهیل در اعطای وام گفت: بخشی از عدم تحقق موارد به بانک برمی‌گردد. انتظار داریم بانک هم بر مبنای مصوبه ستاد ملی کرونا عمل کند و تسهیلات هرچه زودتر پرداخت شود و روند اعطا از ضوابط سخت‌گیرانه خارج شود.
گفته می‌شود سود تسهیلات پرداختی ۱۲ درصد است و درخواست‌ها پس از بررسی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها ارجاع شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: