جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
عجب شیر پرس - بیروت پایتخت لبنان روز یکشنبه نیز برای دومین بار صحنه درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی بود، به طوری که معترضان به آنچه ناکارآمدی دولتمردان در حادثه انفجار اخیر این شهر بندری اعلام کردند، در اقدامی خارج از عرف، برخی از ساختمان‌های دولتی و وزارت‌خانه‌های این کشور را اشغال کردند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، تظاهرات برای دومین روز متوالی در برخی مناطق این شهر بویژه در خیابان‌های اطراف پارلمان آغاز شد و همانند شنبه شب، به اشغال سازمان‌های دولتی و چند وزارتخانه انجامید.

اطراف پارلمان لبنان کانون درگیری معترضان و پلیس

شبکه اسکای نیوز عربی در این باره گزارش داد، معترضان تلاش کردند موانعی را که برای جلوگیری از ورود آنان به ساختمان پارلمان گذاشته شده بود، بردارند، همزمان نیروهای امنیتی نیز مانع از انجام این کار تظاهر کنندگان شدند.
برخی گزارش‌ها نیز حاکی است که درگیری بار دیگر در برخی خیابان‌های اطراف پارلمان میان معترضان و نیروهای امنیتی از سر گرفته شد و پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرده است.
تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد که شماری از معترضان اقدام به آتش زدن اطراف ساختمان پارلمان لبنان کرده‌اند.
فرمانده ارتش لبنان یکشنبه شب به برخی از معترضان که از چارچوب مسالمت‌آمیز خارج شده‌اند هشدار ‌داد.

ورود معترضان به ساختمان وزارت خدمات عمومی

 خبرگزاری رسمی لبنان (NNA) تأیید کرد که گروهی از معترضان خشمگین وارد ساختمان وزارت خدمات عمومی و امور مهاجران در منطقه "ستارکو" شدند.
برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری از داخل این دو وزارت‌خانه را به اشتراک گذاشتند.
این تصاویر نشان می‌دهد که وزارت حمل و نقل لبنان در بیروت نیز به تصرف معترضان درآمده است، خبری که مراجع رسمی تاکنون صحت آن را تأیید نکرده‌اند.

تکذیب وجود تونل در محل انفجار

ارتش لبنان شایعات منتشر شده پیرامون وجود تونل‌های زیرزمینی مشکوک در محل انفجار اسکله بیروت را رد کرد.
ارتش لبنان در بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: شایعات منتشر شده درباره این موضوع به شدت رد می‌شود.
در ادامه این بیانیه آمده است: به اطلاع می‌رسد که ساختمان سیلوی گندم در بندر بیروت دارای یک بخش اداری در زیر زمین است که دسترسی به اتاق عملیات سیلو از طریق یک راه زیرزمینی شرقی-غربی امکان پذیر است.
براساس این بیانیه "کارمندان در اتاق عملیات که سامانه‌های مربوط به بالابرهای سیلو و سازو کار انتقال حبوبات از کشتی‌ها در آن مستقر است، ۲۴ ساعته مشغول فعالیت هستند.
فرماندهی ارتش لبنان از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خواست از انتشار شایعات و اطلاعات نادرست و مغرضانه خودداری کرده و اطلاعات خود را از مراجع ذیصلاح  دریافت کنند.
ارتش لبنان همچنین ادعای برخی منابع مبنی بر حمله نیروهای نظامی به معترضان با گلوله مشقی را تکذیب کرده و گفته است، نیروهای ارتش تلاش می‌کنند با معترضان به صورت مسالمت‌آمیز رفتار کنند.
پیشتر شبکه "ال بی سی" لبنان مدعی شده بود که نیروهای امنیتی به طور گسترده از گلوله‌های مشقی استفاده کرده است.
بیروت پایتخت لبنان شنبه شب با به خیابان آمدن هزاران تن در اعتراض به آنچه ناکارآمدی دولتمردان در حادثه انفجار اخیر این شهر بندری عنوان شده بود، شاهد ناآرامی گسترده به همراه درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان، دستگیری و مصدومیت دهها تن بود.
به دنبال انفجار بندر بیروت در عصر سه شنبه که به دلیل وجود ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم صورت گرفت و موجب کشته شدن ۱۵۸ نفر و زخمی شدن بیش از ۶ هزار نفر دیگر شد، از عصر جمعه، با هدایت برخی رسانه های داخلی و رسانه‌های غربی - صهیونیستی، برخی کشورهای منطقه و عوامل داخلی آنها شماری از معترضان به ساختمان های پارلمان، وزارت خارجه، اقتصاد، محیط زیست و تجارت لبنان حمله کرده و با نیروهای ارتش و امنیتی این کشور درگیر شدند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: