جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
عجب شیر پرس _ شهردار بخشایش گفت: اگر المان های خاصی در شهر معرفی نشوند، محیط شهری به یک نماد راکد و ساکتی تبدیل خواهد شد.
احداث پارک کوهستانی بخشایش در چهار ماهبه گزارش عجب شیرپرس، مجید عطاری، شهردار شهرستان بخشایش با اشاره به پروژه های این شهر گفت: پروژه های شهرداری  بخشایش، به سه دسته تقسیم می شوندکه دسته اول پروژه ها، پروژه های سخت افزاری هستند که بیشتر نمود فیزیکی دارند و مردم می توانند آن را مشاهده و درباره آن بحث کنند. به عنوان مثال درباره کالبدیکپارچه شهری می توان گفت اگر یکسری آیتم ها و المان های خاصی در شهر معرفی نشود، محیط شهری به یک نماد راکد و ساکتی تبدیل خواهد شد.
عطاری در ادامه افزود: طرح تبریز قدیم بسیار پویاتر از شهر کنونی است که اگر بازار یا ارک تبریز را در نظر بگیریم، می توان به راحتی تشخیص داد که اماکن تاریخی تبریز در مکانی قرار دارد که مدارس و مراکز گردشگری و غیره در آن محیط قرار گرفته اند.
شهردار بخشایش با تاکید بر زیباسازی شهری اذعان کرد: در شهرستان بخشایش چندین پروژه تعریف شده است تا  هم زیبا سازی شهری صورت گیرد و هم برخی درآمد های پایداری برای شهر تامین کند که به عنوان مثال می توان گفت، خرید و راه اندازی قطعات بتنی که هم اکنون نیز در حال تجهیز آن هستیم، به عنوان یک درآمد پایدار شهری برای شهرداری محسوب می شود.
مجید عطاری در خصوص رکورد ثبت شده در این شهرستان گفت: در طول چهار و نیم ماه گذشته  توانستیم پارک یک هکتاری با توپوگرافی طبیعی و به صورت  پارک کوهستان ایجاد کنیم که در نوع خود رکوردی به شمار می رود. همچنین برای نخستین بار، تجسم سه بعدی تابلوی عصر عاشورای استاد فرشچیان در شهر شور و شعور حسینی آذربایجان صورت گرفت. علاوه بر موارد ذکر شده، پروژه المان شش متری در میدان امام حسین (ع) وعملیات عمرانی ورودی بخشایش از سمت هریس استارت زده شد و در روز های آتی به بهره برداری می رسد.
عطاری در پایان اظهار کرد: دسته دیگر پروژه ها به صورت نرم افزاری می باشد که برای اولین بار سایت تخصصی اطلاع رسانی یا پایگاه اینترنتی و سامانه 137 برای خدمات شهری شهرداری بخشایش راه اندازی شد و در هفته  آینده به مناسبت اعیاد شعبانیه، سیستم یکپارچه اداری برای اولین بار در شمال استان راه اندازی می شود. دسته آخر پروژه ها، زیبا سازی شهری می باشد که اکثرا نمودکاربری دارد و از جمله این پروژه ها، خریداری تعداد مخازن زباله شهری به همان تعداد قبلی و  جمع آوری و بازسازی مخازن قدیمی، نقاشی دیوار ها و ترمیم پارک ها، خط کشی جدید معابر شهری، ترمیم کامل آسفالت داخل شهر بعد از 11 سال و در نهایت پرداخت بدهی 460 میلیون تومانی که از دوره های قبلی باقی مانده بود، می توان اشاره کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: