جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
با حضور آیت الله نوری همدانی
عجب شیر ما - مرحله نخست مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء(ص) اراک روز پنجشنبه با حضور آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و تنی چند از علما و مسئولان دستگاه های اجرایی این استان به بهره برداری رسید.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، عملیات ساخت این مجتمع حوزوی در زمینی به مساحت 150 هزار متر مربع و 12 مرحله از سال 1391 آغاز شد، که مرحله اول این مجتمع در 24 هزار متر مربع زیر بنا و 48 واحد مسکونی ویژه اساتید، به بهره برداری رسید.
آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در آیین بهره برداری از این مجتمع حوزوی و در جمع طلاب جوان استان مرکزی گفت: اخلاق مهمترین رکن طلبگی محسوب می شود.
وی افزود: جامعه روحانیون باید با رعایت اصول اخلاقی در جامعه حاضر شده و آحاد مردم را مجذوب اخلاق و رفتار حسنه خود کند چرا که تنها از این طریق می توان جوانان ونوجوانان را به راه اهل بیت(ع) و قرآن هدایت کرد.
این مرجع تقلید، همت های بلند و اراده پولادین را از دیگر اصول طلبگی عنوان کرد و گفت: این حرفه جایی برای آدم های تنبل و تن پرور ندارد و هر کسی که وارد دنیای روحانیت می شود باید از ابتدای راه مطالعه بی وقفه، اقامه نماز شب، برنامه ریزی برای استفاده هر چه بهتر از وقت و کسب تقوای الهی را در دستور کار خود قرار دهد.
آیت الله نوری همدانی بیان کرد: جامعه روحانیت باید با الگوگیری از علمای بزرگ معاصر از قبیل شیخ فضل الله نوری، آیت الله مدرس، شیخ عبدالکریم حایری، آیت الله بروجردی و امام راحل، روحیه مجاهدت را در خود تقویت کرده و با جان و دل از ارزش های دین مبین اسلام صیانت کند.
وی تاکید کرد: جامعه روحانیت باید با تلاش بی وقفه، خود را به علوم دینی و مسایل روز بین الملل تجهیز کند تا هم خود از آن بهره مند شوند و هم منشاء برکات در جامعه اسلامی باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آیین گفت: روحانیت با فضیلت به عنوان شاگردان مکتب امام زمان (عج) و مشعل فروزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و حضور این قشر از جامعه در تمام عرصه های مختلف کشور همواره چون چراغی فروزان بوده و نقشه های شوم بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را برهم زده است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: امروز دشمنان با انواع توطئه ها می خواهند بین مردم و روحانیت جدایی بیندازند، اما ملت موحد و مومن ایران اسلامی هر روز بیشتر از دیروز با این قشر از جامعه ارتباط برقرار می کنند و پیوند عمیق مردم و جامعه روحانیت ناگسستنی است.
وی ادامه داد: جامعه روحانیت باید در هر زمینه ای الگوی اقشار مختلف جامعه باشد و ساده زیستی این قشر از جامعه باعث گرایش بیشتر مردم به عالمان و بزرگان دین می شود.
سخنرانی در جمع مردم اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، در همایش بصیرت از از دیگر برنامه های آیت الله نوری همدانی در سفر یک روزه به اراک بود.
محمود زمانی قمی استاندار مرکزی، جمعی از مدیران، فرماندهان نظامی و انتظامی، ائمه جمعه و جماعات و روحانیان استان در این مراسم حضور داشتند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: