سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
عجب شیر پرس - رئیس هیئت مدیره انجمن سینماگران استان از مشکلات کیفی برنامه های صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی سخن گفت و در بُعد بصری، آن را نشات گرفته از مسائل فنی بر شمرد.
به گزارش عجب شیر پرس، یونس مقدم با بیان اینکه کیفیت را باید در دوبخش بصری و محتوایی بررسی کرد، گفت: در بحث کیفیت بصری اگر نواقصی دیده می شود بیشترآن مربوط به مسائل فنّی است که متأسفانه طی سالهای اخیر نه تنها شبکه استانی، بلکه دیگر شبکه های استانی سراسر کشور هم با این موضوع درگیر هستند و هزینه های گزافی را متقبّل می شوند.
وی همچنین با تأکید بر اینکه عدم تأمین مالی شبکه ها در این امر تأثیر مستقیمی دارد، افزود: اکثراً، شبکه ها به خاطر نداشتن توان خرید تجهیزات فنّی و تصویری با این مشکل گریبانگیر هستند که این امر  به طور مستقیم در نداشتن کیفیت از لحاظ بصری در برنامه سازی برای تلویزیون، اثرات منفی اش را بر جای می گذارد.
مقدم با اشاره به عدم کیفیت محتوایی، خاطر نشان کرد: بایستی عرض کنم که این موضوع در رأس بر می گردد به سیاست های تبینی و ماموریت محوله شبکه های استانی که همان پوشش اخبار ، مسائل و رویدادهای سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی، اجتماعی و ... مختلف است و نباید انتظاری که از شبکه های سراسری وجود دارد را در این شبکه ها جستجو کرد چرا که با نگاهی به تمام شبکه های استانی پی خواهیم برد که تفاوت ها فقط در ظاهر و خلاقیت وجود دارد.
عضو هیئت رئیسه فیلمسازان استان در ادامه با تشریح متفاوت بودن شبکه ها در ظاهر، اظهار داشت: علیرغم متفاوت بودن شبکه ها در خلاقیت، باید عرض کنم که ماهیت این شبکه ها در یک راستا قرار دارد. در وهله بعدی مخاطبان این شبکه ها هستند که باید مطالبه نمایند و خواستار کیفیت در ساخت برنامه ها باشند که در عموم مخاطبان این امر بسیار کمرنگ می باشد و ذائقه مخاطبان بیشتر در جا می زند و در کل، می شود گفت که این امریک موضوع دوسویه است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: