سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
عجب شیر پرس - مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های کردستان با اشاره به نفوذ جریان‌های سیاسی و استانداری به فضای دانشگاه‌ها گفت: متأسفانه سیاسی‌کاری در دانشگاه‌های کردستان بیداد می‌کند.
‌نفوذ جریان‌های سیاسی ‌به فضای دانشگاه‌های کردستانبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، «مهدی حاتمی» شامگاه سه‌شنبه در دیدار اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در کردستان که در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه خجسته ولایت و امامت؛ به وضعیت کنونی دانشگاه‌های استان پرداخت و اظهار داشت: حقیتقاً دانشگاه‌ جدا افتاده از جامعه نیست و مشکلاتی هم که در کشور بوده، در کردستان هم وجود دارد.
وی به نفوذ جریان‌های سیاسی ‌به فضای دانشگاه‌های کردستان اشاره کرد و گفت: الحمد لله همه نورچشمی‌ها یا دانشجوی دکتری و یا دکتری گرفته و یا هیئت علمی دانشگاه و وارد فضای علم و دانش شده‌ و نگذاشته که دانشگاه‌های کردستان توسط اساتید متخصص اداره شود.
مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های کردستان با ابراز گله‌مندی از اینکه نورچشمی‌های دولت با دوستی و رفاقت فضایی را در دانشگاه‌های استان ایجاد کرده که اساتید متدین و انقلابی منزوی شده‌اند، تصریح کرد: سیاسی‌کاری در دانشگاه‌های کردستان بیداد کرده در حالی‌که در دوران قبلی چنین فضایی حاکم نبود.
وی افزود: در این 8 سال اخیر اجازه تربیت نیرو در دانشگاه‌های استان داده نشده، به طوری‌که اساتید بیشتر از مدیرگروه، ارتقاء نیافته چراکه مسئولان ترس این را داشته شاید این افراد گزینه معاون و رئیس دانشگاه شوند در حالی‌که خودشان که در طیف‌های خاص بوده، چینش‌هایی در دانشگاه داشته که تا سال‌های سال هم قابل تغییر نیستند، بنده حاضرم اینها را در مناظره و با مدرک بیان کنم.
حاتمی بیان کرد: نباید در این یک‌سال آخر عمر دولت در اتاق و ساکت بنشینیم، بلکه باید با تفکر انقلابی آسیب‌شناسی کرده و به‌دنبال تربیت نیرو و کادرسازی باشیم.
وی مدعی شد: استفاده از نیروهای انقلابی در دانشگاه‌ کردستان ممنوع شده و به چشم یک انسان نامعتبر، بدون توانایی و فاقد صلاحیت به آنان نگاه کرده، امیدواریم دولتی انقلابی سرکارآمده که این وضعیت به پایان برسد.
مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های کردستان عنوان کرد: دانشگاه دولتی کردستان به دانشگاه استانداری تبدیل شده و واقعاً این تفکر و وضعیت کنونی، نیروهای انقلابی را عذاب می‌دهد، با کسی تعارف نداشته و این واقعیت را هم در حضور خود مسئولان بیان کرده‌ایم.
حاتمی از تشکیل شورای راهبردی باهدف بررسی عملکرد رؤسای دانشگاه‌های استان خبر داد و خطاب به نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: پیشنهاد می‌شود شورایی 5 نفره برای بررسی مباحث، وضعیت کنونی دانشگاه‌ها و نفوذ افراد در جذب و تبدیل وضعیت‌ها ایجاد شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: