سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل کمیته مشترک قوه مقننه و بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز خبر داد.
تشکیل کمیته مشترک مجلس و بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارزبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات اخیر نرخ ارز، گفت: سیاست‌های پولی و بانکی بر عهده بانک مرکزی است و در جلساتی که با مسئولان آن داشتیم به آنها اعلام شد که باید بازار کنترل شود و اگر نمی‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند مجلس این آمادگی را دارد که اقداماتی را برای کنترل بازار انجام دهد.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان نخواستند که پیشنهادات مجلس و نمایندگان را برای کنترل بازار را بشنوند، ادامه داد: در جلسه ای که اخیراً با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم قرار شد که کار گروهی بین مجلس و بانک مرکزی تشکیل شود تا به صورت هفتگی جلسات آن تشکیل شود تا راه حل هایی برای برون رفت از وضعیت ارز را پیدا کنیم.

نماینده سپیدان در مجلس با اعلام اینکه تاکنون جلساتی نیز در این زمینه تشکیل شده است افزود: تاکنون خروجی مناسبی که مد نظر مجلس و مردم باشد از پس این جلسات کارگروه بیرون نیامده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بسته های پیشنهادی در کمیسیون وجود دارد که باید به جمع بندی برسیم و ارائه کنیم البته این موضوع را نیز باید تاکید کرد که دولت و به ویژه بانک مرکزی برای کنترل قیمت ارز هیچ عزمی  ندارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: