جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
عجب شیر پرس - خوان کارلوس پس از انجام تحقیقات قضایی از او درباره دریافت پول از عربستان سعودی تصمیم گرفت کشورش را ترک کند.
پادشاه سابق اسپانیا در پی رسوایی دریافت رشوه از عربستان کشورش را ترک می‌کندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خوان کارلوس، پادشاه سابق اسپانیا پس از انجام تحقیقات قضایی از او درباره دریافت رشوه از عربستان سعودی تصمیم گرفت کشورش را ترک کند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد: دادگاه عالی اسپانیا در ماه ژوئن تحقیقات درباره کارلوس را آغاز کرد تا مشخص شود آیا می‌توان از او درباره یک پرونده فساد هنگام انعقاد یک قرارداد ساخت خط آهن سریع السیر در عربستان سعودی تحقیقات به عمل آورد.
دیوان عالی اسپانیا به دنبال کشف این نکته است که آیا پادشاه سابق در این پرونده دخیل بوده است یا خیر. او تا زمان انتقال قدرت به پسرش در ژوئن ۲۰۱۴ از مصونیت قضایی برخوردار بود.
این پرونده به تحقیقات دادسرای مبارزه با فساد درباره فاز دوم قرارداد ساخت خط آهن سریع السیر در عربستان سعودی مربوط می‌شود.
روزنامه تریبون دو ژنو در ماه مارس افشا کرد خوآن کارلوس در سال ۲۰۰۸ میلادی مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار رشوه از ملک عبدالله، پادشاه پیشین عربستان دریافت کرده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: