پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
عجب شیر پرس - دبیر شورای اسلامی تبریز گفت: طرح مطالعاتی اجرای مسیرهای جدید دوچرخه سواری در این شهر تمام شده و به زودی عملیات احداث آن ها آغاز می‌شود.
اجرای مسیرهای جدید دوچرخه سواری در تبریز به زودی عملیاتی می‌شود

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سعید نیکوخصلت با بیان اینکه این مسیرها از سوی معاونت عمرانی شهرداری تبریز اجرا می شود، افزود: مسیرهای دوچرخه سواری جدید در پارک‌های ائل گؤلی، ائل باغی و عباس‌میرزا اجرا می شود.

وی یادآوری کرد: علاوه بر آن ها، مسیر سه‌راهی اهر- آرپا دره‌سی تا باغمیشه، چایکنار تا پارک بزرگ به طول ۲۵ کیلومتر و داخل پارک بزرگ از پروژه‌های کلان در حوزه احداث زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری بوده که امید است به زودی اجرا و به بهره برداری برسند.

دبیر شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه دوچرخه به عنوان نمود حمل و نقل پاک با دهها مزیت برای زندگی و مدیریت شهری، باید متن اصلی فعالیت شهرداری تبریز باشد، گفت: اولویت ما تنها استفاده تفریحی و ورزشی از دوچرخه نیست و باید برای انجام امور زندگی و تردد در شهر مورد استفاده قرار گیرد.

نیکوخصلت، با اشاره به اینکه کاهش حمل و نقل از طریق خودرو و توجه به شهر هوشمند اولویت اصلی شورای شهر است، ادامه داد: در دنیای مدرنیته، بهره‌گیری از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل پاک، مزایایی مانند سلامتی جامعه، بهبود گذران اوقات فراغت، کاهش ترافیک شهری و آلودگی هوا برای شهر و شهروندان دارد.

وی کاهش هزینه‌های زندگی، کاهش مصرف بنزین، حفظ ارز، ترافیک روان، جذب سرمایه‌گذار در شهر پاک، سلامتی و شادابی جامعه، کاهش هزینه‌های درمانی، طول عمر آسفالت شهری و رعایت فاصله اجتماعی مربوط دوران کرونایی را از دیگر مزایای استفاده از دوچرخه اعلام کرد.

دبیر شورای اسلامی تبریز گفت: تصمیمات مسوولان در سال های گذشته در بحث دوچرخه سواری و احداث زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری جزیره‌ای بوده و از آنجایی که طرح جامعی در این زمینه شکل نگرفته است، کارایی لازم را نداشته اند.

نیکوخصلت، با اشاره به اینکه به دنبال طرح جامع و وحدت رویه در مناطق دهگانه شهرداری برای احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری هستیم، بر لزوم آماده شدن طرح جامع از سوی مدیریت ترافیک و توجه به مطالبات و نظرات تخصصی تشکل‌های مردم‌نهاد در این زمینه تاکید کرد.

وی یادآوری کرد: باید مطالبه‌ای عمومی از سوی شهروندان و از مجاری قانونی برای اختصاص یارانه خرید دوچرخه و احداث زیرساخت‌های شهری از دولت شکل بگیرد تا موضوع استفاده از دوچرخه و در کل حمل و نقل پاک در برنامه کاری دولت قرار گیرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: