شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
عجب شیر پرس - جلسه کمسیون صادرات و مدیریت واردات با حضور رئیس کمسیون، نائب رئیس و دبیر کمسیون و همینطور با حضور تعدادی از صادرکنندگان و تاجران مطرح استان آذربایجان شرقی در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد
خود تحریمی، درد اصلی در حوزه صادرات

به گزارش عجب شیرپرس، در این جلسه رئیس کمسیون صادرات و واردات با قدردانی از راه اندازی پنجره واحد که از طرف استانداری و با عنایت ویژه اتاق تبریز در 4 شهرستان و مرکز استان آذربایجان شرقی بنیان گذاشته شده است، گفت: امیدوارم با راه اندازی شدن پنجره واحد در تبریز که برای اولین بار در ایران استارت خورده است و زودتر از سایر استانها در این خطّه تشکیل یافته است، نتایج بسیار مثبتی را به دنبال داشته باشد.
حسینی با اشاره به آسیبهای وارد آمده از ویروس کرونا در حوزه صادرات،افزود: به خاطر ضروری بودن امر، تشکیل این جلسه را به جهت شنیده شدن مشکلات تک تک فعالان این عرصه عملی کردیم تا با طرح معضلات حاکم و سختی های ایجاد شده بر صادرکنندگان راهکارهای لازم گفته شود و چاره اندیشی انجام پذیرد.
مدیر عامل شرکت صنعت یاران تبریز در این جلسه، با یادآوری اینکه در طول 12 ماه گذشته فرایند امور صادرات و واردات به جای اینکه تسهیل یابد پیچیدگی های زیادی را شاهد بوده است، تاکید کرد: برای رشد صادرات و واردات عامل مهمی که تاثیرگذار است بحث انعطاف پذیری است  در صورتی که برخلاف داشتن ملایمت در امورات گمرکی جهت صادرات، اقتصاد  این کشور به اندازه ای که نیاز ندارد دولتی شده است و نهایتاً  این هم باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است.
مدیر عامل دونار خزر نیز با اشاره به موارد حاکم بر ثبت سفارشها، اظهار داشت: ما در حال حاظر جنس وارد کردیم ولی بعد از وارد شدن آن اولویت بندی عوض شده است و ما هم به امید اینکه قانونی و نظارتی وجود دارد طبق اصول کار، از طریق بانک مرکزی پیگیری می کنیم ولی متأسفانه با پیگیری های مستمرمان کسی در این باب تا به حال جوابگو نشده است.
باقری در ادامه با خاطر نشان کردن اینکه اگر 80 در صد صادرات با ارز نیمایی اعمال شود نتیجه خوبی نمی دهد، اضافه کرد: اگر با این روند در حوزه صادرات گام برداشته شود نتایج خوبی حاصل نخواهد شد.
رئیس کمسیون صادرات و مدیریت واردات به جمع بندی مباحث مطرح شده پرداخت و تشریح کرد: تا زمانیکه بخش خصوصی قدمی در راستای بهبودی وضعیت خود بر ندارد وضعیت فعلی بهبود نمی یابد. چون ما دچار نوعی خود تحریمی شده ایم که نیاز دارد تغییرات جدیدی را در عملکرد خود داشته باشیم تا خروجی بهتری داشته باشیم.

 

  

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: