پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
عجب شیر پرس - عضوء هیات مدیره اتحادیه درودگران و مبل فروشان تبریز در رابطه با کمبود نیروی انسانی آماده به کار در این صنف خبر داد.
کمبود نیروی انسانی، ترمز پیشرفت صنعت مبلمان
به گزارش عجب شیر پرس، حجت شعبانی فر با بیان اینکه صنعت مبلمان، صنعتی می باشد که در نگاه مسئولین مربوطه کم اهمیت جلوه می نماید درحالی که بزرگترین اشتغال زایی را ایجاد کرده و پتانسیل بالایی در این زمینه دارد، گفت: تولید مبلمان، صنعتی می باشد که بدون حمایت مسئولین و عدم برخورداری از تسهیلات بانکی در سال های اخیر، واحدهای تولیدی بزرگ،کوچک، و متوسط  صنعتی ایجاد نموده وشروع به فعالیت نموده اند و باعث اشتغال زایی قابل توجهی در شهر تبریز شده اند.

نماینده تولید کنندگان مبلمان تبریز ادامه داد: متاسفانه عمده ترین مشکلاتی که باعث ترمز پیشرفت و به عنوان سرعت گیر صنعت مبلمان می شود عدم وجود نیروی انسانی آماده به کار در این حوزه کاری می باشد.

وی بیان کرد: به نظرم اداره کار و نهادهای مربوطه، تنبل پروری نموده اند، چرا که همیشه کارآفرین و کارفرما متهم در قضیه کارگر و کارفرما بوده، در حالی که وجود کارفرما، باعث اشتغال عده ای می باشد.

عضوء هیات مدیره اتحادیه درودگران و مبل فروشان تبریز با بیان این که حتی با وجود پرداخت بالاترین دستمزد، مهمترین مشکل این صنف، عدم نیروی آماده به کار می باشد افزود: به علت کمبود نیروی انسانی قادر به پاسخگویی سفارشات استانی نیستیم، که اگر این مشکل حل شود می توان با پتانسیل بالایی که در این صنعت وجود دارد در بحث صادرات هم ارز آوری و درآمد زایی داشته باشیم.

حجت شعبانی فر اظهار کرد: اتحادیه مبل فروشان این آمادگی را دارد، با هر سازمان یا نهادی که می تواند در جهت معرفی نیروی آماده به کار با این صنف همکاری نماید جلسه برگزار کند، چرا که  ظرفیت جذب حدودا 500 نفر نیروی انسانی را دارد.
وی افزود: از مسئولین ذی ربط خواهشمندیم در جهت پیشرفت و توسعه این صنعت در استان آذربایجان شرقی  از کارگاه های صنعت مبلمان بازدید نموده تا پتانسیل های ارزشمند این صنعت باور نموده و در جهت پرورش نیروی انسانی متخصص، با اعضائ این اتحادیه همکاری نمایند تا شاهد شکوفایی این صنعت و کم شدن دغدغه فکری اعضاء این صنف باشیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: