جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
عجب شیر پرس- عضو هیات مدیره اتحادیه حمل و نقل و بار مسافر کلانشهر تبریز از دخالت غیر قانونی شهرداری در امور این اتحادیه خبر داد.
دخالت غیر قانونی شهرداری در امور اتحادیه حمل و نقل و بار مسافر

به گزارش عجب شیر پرس، مجید ادیب نیا با بیان این نکته که این اتحادیه  با  بیش از 45000 راننده به عنوان رکن اصلی حمل و نقل درون شهری اعم از آژانس های تاکسی تلفنی، وانت بارها، حمل اثاثیه منزل، موسسات اتودربست و مینی بوس رانان، پیک های موتوری، جرثقیل داران، به طور شبانه روز در خدمت شهروندان هستند گفت: علیرغم تمامی این خدمات همواره از سوی شهرداری با بی مهری و ایجاد مزاحمت هایی از قبیل صدور پروانه های نمایندگی غیر موجه و اخذ مبلغ نابجا از اعضاء و رانندگان این صنف مواجه هستیم.

این عضو هیات مدیره یادآور شد: قابل ذکر است برابر قانون نظام صنفی و مصوبات مجلس شورای اسلامی، مصوبات هیات دولت  و آراء دیوان عدالت اداری در مقاطع مختلف، دستورات اکید دادستانی کل کشور و دادستانی استان که عموما مستند می باشند صدور هرگونه پروانه و دخالت شهرداری غیر موجه بوده و قابل پیگرد می باشد.

 وی با اشاره به این که شهرداری بویژه سازمان بار و تاکسیرانی با اقدامات غیر قانونی و با توسل به مامورین شرکت های حفاظتی همواره با برخوردهای خاص برای خودروهای آژانس ها، وانت ها و سایر خودروهای حمل و نقل ایجاد مزاحمت و دردسر نموده است افزود: با این کار سعی دارند  با اخذ غیرقانونی مدارک راننده باعث مراجعه راننده به شهرداری و تاکسیرانی شوند تا به اصطلاح  با جریمه های غیر قانونی کمکی به امور جاریه خویش نمایند.

ادیب نیا عضو هیات مدیره اتحادیه حمل و نقل و بار مسافر تبریز خاطر نشان کرد: مباحث مشروحه فوق کلا در کارگروه ماده 10 استانداری مطرح و شهرداری را در دخالت امور اتحادیه ها منع کرده است، ولی شهرداری کماکان به این امر غیر قانونی مبادرت ورزیده و به هیچ قانونی تمکین نمی نمایند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: