پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان:
عجب شیر پرس _ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی گفت: در داخل مجموعه آموزش و پرورش کسانی را داریم که هنوز نمی دانند هدف آموزش و پرورش استثنائی چیست و چه کارهایی انجام می دهد.
باید تمامی زمینه های زندگی افراد معلول هموار شود.به گزارش عجب شیر پرس، مریم خوشبخت، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان در خصوص ویژگی های معلم استثائی گفت: معلم دانش اموزان استثنائی با معلم مدارس عادی  فرق زیادی دارد.  یکی از خصایص ویژه معلم این کودکان صبور بودن است. معلم کودکان استثنائی  باید عاشق شغلش باشد و از تمام توان خود برای یاری رساندن کمک بگیرد تا بتواند یک معلم موفقی باشد.
وی در ادامه افزود:  انسان احسن الخالقین است و باید به داد هم نوع خود برسد. اگر فردی به لحاظ تقدیر الهی معلولیت دارد قطعا خالق هستی برای او ناجی آفریده است که معلم این کودکان و ما ناجی این کودکان هستیم و باید تمامی زمینه های زندگی را برایشان هموار کنیم.
خوشبخت با اشاره بر مهم ترین چالش اداره عنوان کرد: به عنوان مهم ترین  چالش آموزش پرورش استثنائی می توان گفت که هیچ فرد و ارگانی حتی اداره کل آموزش و پرورش، این اداره را آنطور که باید نمیشناسد. در داخل مجموعه آموزش و پرورش کسانی را داریم که هنوز نمی دانند هدف آموزش و پرورش استثنائی چیست و چه کارهایی انجام می دهد یا باید انجام دهد.
 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی در پایان اذعان کرد: جامعه و مردم نحوه برخورد با کودکان  استثنائی و افراد معلول را نمی دانند در حالی که هرگونه رفتار با انواع مختلف معلولیت ها متفاوت هست لذا از نظر من بزرگترین چالش برای اداره وکودکان استثنائی، این است که  افراد استثنائی به درستی شناخته نشده اند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: