شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
عجب شیر پرس _ مدیر عامل شرکت بوکان رادین ارس ، ازکاهش فعالیّت شان در واردات قطعات موتور سیکلت و روی آوردن به کارهای خدماتی در زمینه خرید کالا از چین، سخن گفت.
تضاد حرف با عمل، در عرصه وارداتبه گزارش عجب شیر پرس، سلیمان عزیز زاده، مدیر عامل شرکت بوکان رادین ارس، با اشاره به معضلات حاکم بر روند واردات و افزایش روزافزون آن، گفت: این سنگ اندازی ها و ایجاد موانع بر سر راه فعّالین این بخش، دیگر برای همه عادی شده است در صورتی که برای افراد خاص که در این حیطه صاحب نفوذ هستند دیدن موانع معنایی ندارد و راه برای شان خیلی هموار و باز می باشد. بنابراین در این زمینه دولت محترم باید با چشم بینا مدیریت کند تا بی عدالتی نسبت به افرادی که سابقه بالایی در زمینه واردات دارند، صورت نگیرد.
عزیز زاده با بیان اینکه سابقه 13 ساله در زمینه  واردات دارد، افزود: در کشور چین با برند تجاری رادین فعالیت می کنیم و در واقع پل ارتباطی، مابین گمرک و مشتریان هستیم. به این صورت  کالاهایی که مشتری می خواهد را برایشان تهیّه نموده و یکسری کالاهایی را هم که از مبادی گمرکی آزاد می باشند را از گمرک ترخیص کرده و در اختیار مشتری قرار می دهیم و به طور کلی مشتری هر گونه کالایی را بخواهد در اختیارش قرار می دهیم.
مدیر عامل بوکان رادین ارس با انتقاد از روند کنونی و علیرغم شعار حمایت دولت ازفعالان این حیطه، اضافه کرد: دولت فعلی با دادن شعار تولید داخلی هیچگونه نظارتی که سدّی باشد برای متخلفان این عرصه، اعمال نمی کند واین در حالی است که شرکتهای تولیدی کالاهای ساخته شده در خارج را به اسم مواد تولیدی وارد مناطق آزاد می کنند و این کار را  بدون پرداخت هیچ عوارضی با گرفتن چند تا کارگر جهت بسته بندی این محصولات، صورت می دهند و اگر کسی جهت سفارش مراجعه نماید می گویند امکان پذیر نیست چون تولید داخلی آن را دارد. بنابراین این روند باعث تخلفات زیادی در زمینه واردات می شود و به این شکل، هم جلوی واردات سالم گرفته می شود و هم با افزایش قیمت ها روز به روز با ممنوعیت واردات دستمان جهت ادامه فعالیت بسته می شود.
وی  با یادآوری اینکه دولت رسماً می خواهد واردات توسط اشخاص عادی را به اسم حمایت از تولید داخلی قطع کند، خاطر نشان کرد:  فعالیت ما تقریباً در چند ماه گذشته با بالا رفتن قیمت ارز و بسته شدن راههای ورود کالا به کشور، 70 در صد کاهش یافته است و با صدور بخشنامه های دولتی در این زمینه که بدون انجام گرفتن کارشناسی دقیق صورت می یابد، صدمات جبران ناپذیری را در این باب به فعالیّت فعّالان این عرصه وارد ساخته و موجب سرخوردگی آنان از عملکرد و نگرش مسئولین امر، به این مسائل شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: