جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
عجب شیر پرس _ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: اجرای طرح انتقال آب ارس به تبریز به حدود پنج سال زمان نیاز دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از  باشگاه خبرنگاران  جوان، غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت:با توجه به اینکه انتقال آب ارس به تبریز به ۵ سال زمان نیاز دارد پس  تا آن زمان باید راهکار‌های کوتاه مدت و میان مدت برای تامین آب اجرایی شود و حذف آب صنعت از آب آشامیدنی یکی از راهکار‌های تامین آب تبریز است.
او گفت: حدود ۲۵ میلیون مترمکعب آب شرب در اختیار صنایع قرار می‌گیرد که باید از اکنون به تدریج حذف و آب غیرقابل آشامیدنی از چاه یا پساب به بخش صنعت اختصاص یابد.
غفارزاده افزود: انتقال آب همیشه راهکار نیست و باید مدیریت داخل شبکه اصلاح و در واقع توزیع آب با سیستم‌های تعادلی در سطح شهر و ایستگاه‌های پمپاژ در نقاط مرتفع صورت گیرد.
او گفت: برای به تعادل رساندن آب باید اقدامات جدی انجام شود و تقویت پمپ چاه‌های کشاورزی، راهکار کوتاه مدت دیگری برای تامین آب تبریز است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت:: برای ادامه طرح انتقال آب ارس به تبریز نیز تمام تمهیدات اجرایی انجام شده است.
غفارزاده افزود: ۹۵ درصد از ۳۵ کیلومتر خط ابتدایی انتقال آب ارس به تبریز به عنوان مگاپروژه غرب کشور با ۵ ایستگاه پمپاژ انجام شده است.
او افزود: ۱۱۰ کیلومتر و ۲ ایستگاه پمپاژ باقی مانده و مناقصه برای اجرای آن برگزار شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: احداث ۵ کیلومتر تونل و ۱۰۵ کیلومتر خط انتقال به صورت لوله فولادی در نظر گرفته شده و تصفیه خانه آن با ظرفیت ۷ دستگاه پمپاژ پیش بینی شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: