جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
عجب شیر پرس _ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ مالیاتی در کشور، گفت: پرداخت مالیات عامل توسعه و رشد جامعه است.
پرداخت مالیات، عامل توسعه جامعه استبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مدیرکل امور مالیاتی استان و مدیران این حوزه با وی، اظهار کرد: تاکنون گلایه‌ای از عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان در چهار سال گذشته نبوده که نشان از برخورد سازنده و تعاملی با مردم دارد.
وی با بیان این‌که کارمندان همراه‌ترین افراد با دولت هستند، چون پیش از دریافت حقوقشان، مالیات آن‌ها کسر می‌شود، یادآوری کرد: خمس، زکات و مالیات تفاوت اساسی با یکدیگر داشته و افزایش پرداخت زکات و خمس در سال جاری نشان از اعتقادات دینی مردم دارد.
وی ادامه داد: مالیات نیز برای هزینه‌های جاری دولت‌ها در راستای ایجاد رفاه و امنیت هزینه می‌شود و به نوعی عامل پیشرفت جامعه، رونق اقتصادی، عدالت اجتماعی و افزایش خدمات عمرانی کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: در حال حاضر بخش عمده درآمدهای مالیاتی صرف عمران، آبادانی و خدمات زیربنایی کشور می‌شود و بر این اساس ضرورت همگام سازی نظام مالیاتی در نظام اقتصادی کشور با دانش روز اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: ایجاد امنیت، رفاه اجتماعی و افزایش خدمات از مزایای نظام مالیاتی محسوب می‌شود و بر این اساس مردم را باید نسبت به فواید آن آگاه کرد، چراکه پرداخت مالیات صرف توسعه و آبادانی کشور می‌شود.
وی گفت: در شورای فرهنگ عمومی نیز در این خصوص باید نشستی برگزار شود تا فرهنگ مالیاتی بیشتر در جامعه تقویت و تبیین شود.
نماینده ولی فقیه در استان به کارآمدی نظام مالیاتی در توسعه کشور اشاره کرد و گفت: ارتقای روزافزون نظام مالیاتی و همگام سازی آن با دانش روز، نقش انکار ناپذیری در توسعه کشور دارد.
وی همچنین تاکید کرد: دولت باید به وعده‌ها و تعهدات خود عمل کند تا مردم نیز ترغیب شده و مالیات خود را به موقع پرداخت کنند
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: