چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
نماینده کرمانشاه:
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمانشاه با همه ظرفیت‌هایی که در بخش کشاورزی دارد، متاسفانه هنوز به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور شناخته نشده است.
کرمانشاه با همه ظرفیت‌هایش هنوز قطب کشاورزی کشور نیستبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، محمد رشیدی اظهار کرد: ظاهرا در گذشته درخواست‌هایی مبنی بر مطرح کردن استان کرمانشاه به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور به وزارت جهاد کشاورزی داده شده، اما پیگیری‌ لازم برای به سرانجام رساندن و تصویب این درخواست انجام نشده و پروژه قطبیت استان کرمانشاه در کشور به سرانجام نرسیده است.
وی ادامه داد: باید درخواست مطرح شدن استان کرمانشاه به عنوان قطب کشاورزی با ساز و کار دقیق آن به وزارت جهاد کشاورزی داده شود و تصویب قطبیت استان کرمانشاه در کشور به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری شود.
نماینده مردم کرمانشاه سپس با بیان اینکه بعضی از شهرها و استانها در کشور به عنوان قطب یک موضوعی شناخته شده هستند، گفت: اگر قطبیت کشاورزی استان کرمانشاه در وزارت جهاد کشاورزی به تصویب برسد، شاهد افزایش بودجه‌های تخصیصی به استان در بخش کشاورزی خواهیم بود که تاثیر جدی در بحث اشتغال و تولید کرمانشاه خواهد داشت و می تواند زمینه ساز شکوفایی هر چه بیشتر استان در بخش کشاورزی شود.
 رشیدی ادامه داد: استان کرمانشاه ظرفیت های خیلی خوبی در بخش کشاورزی دارد و با دارا بودن حدود یک میلیون هکتار اراضی زراعی و 1.7 میلیون هکتار جنگل و مرتع یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این استان همچنین به دلیل تنوع تولیدات گیاهی و نیز شاخص بودن در حوزه دامپروری ظرفیت های زیادی در بخش کشاورزی دارد که قطبیت کشاورزی آن را در کشور محرز می کند.
رشیدی ادامه داد: همچنین شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان کرمانشاه، این استان را در بخش کشاورزی شاخص کرده، لذا باید به عنوان قطب کشاورزی در کشور مطرح شود.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: