يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
مدیرکل بهزیستی استان:
عجب شیر پرس _ مدیر کل سازمان بهزیستی استان گفت: مددجویان بهزیستی با کمک سازمان فنی و حرفه ای استان، موفق به کسب مهارت و ورود به بازار کار شده اند.
به گزارش  عجب شیر پرس، فرگل صحاف روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک چهلمین سالگرد تاسیس بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی، یکی از بخش های خدماتی کشور است و معمولا با قشر نیازمند جامعه سروکار دارد و مهمترین هدف سازمان، توانمند سازی اکثریت مددجویان با مشارکت و همدلی سایر بخش هاست.
صحاف از واگذاری ۸۵ درصد خدمات مربوط به امور زنان سرپرست خانوار به بخش خصوصی در آذربایجان شرقی خبر داد و اضافه کرد: پرداخت مستمری ماهانه، اعطای تسهیلات اشتغال با وام های کم بهره، کمک های بلاعوض و دریافت بیمه تامین اجتماعی از جمله خدمات بهزیستی به زنان سرپرست خانوار می باشد.
وی در ادامه افزود: یکی از مهم ترین طرح های بهزیستی تقویت و توسعه گروه های همیاری زنان می باشد که در این طرح بانوان با کمک بهزیستی توانستند به صورت گروهی کار آفرینی کنند و در این زمینه سال گذشته حدود ۳ هزار نفر از بانوان سرپرست خانوار آذربایجان شرقی بیمه تامین اجتماعی شدند.
صحاف، افزایش جمعیت سالمند در استان را یکی از چالش های مهم حوزه بهزیستی برشمرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۴۰۰ هزار سالمند در آذربایجان شرقی وجود دارد که از این تعداد ۱۲ هزار سالمند دارای معلولیت هستند و بدین ترتیب در آینده با توجه با کاهش نرخ رشد جمعیت، به مشکل برخورد خواهیم کرد.
صحاف ادامه داد: 11 دستگاه جمعی در ساماندهی کودکان خیابانی نقش دارند که در این مدت با همکاری این سازمان ها موفق به ساماندهی و توانمند سازی 26 خانواده شده ایم.
وی همچنین با اشاره به اهمیت مهارت آموزی و اشتغال کودکان بهزیستی خبر داد و افزود: خوشبختانه در سال های گذشته همکاری های موثری با سازمان فنی و حرفه ای استان انجام داده ایم و برخی از مددجویان به کمک این سازمان تحت مهارت آموزی قرار گرفته و وارد باز کار شدند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: