يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
عجب شیر پرس _ معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: فروش هرگونه اقلام دارویی و بسته‌بندی شده در عطاری‌ها و مراکز عرضه گیاهان دارویی ممنوع است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان، خرمی  معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه  گفت: براساس قوانین و مصوبات بهداشت و درمان، عطاری‌ها مجاز به ارائه مشاوره‌های پزشکی نبوده و نباید در امور درمان دخالت کنند.
او افزود: همچنین فروش عرقیجات سنتی بدون مجوز و اقلام قاچاق در این واحد‌ها ممنوع بوده و با متخلفان طبق قوانین برخورد خواهد شد.
او همچنین به کنترل بهداشتی عطاری‌ها و مراکز عرضه گیاهان دارویی در شهرستان اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن شرایط کنونی و اهمیت توجه به واحد‌های عرضه این محصولات، نظارت بر این واحد‌ها افزایش یافته است.
خرمی افزود:هم اکنون بیش از ۲۰ واحد عطاری در شهرستان فعالیت می‌کنند که باید براساس موازین و پروتکل‌های بهداشتی ارائه خدمات کنند.
او گفت: کارشناسان غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان به صورت دوره‌ای از این واحد‌ها بازدید کرده و موارد لازم را یادآور می‌شوند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف طبق قوانین و ضوابط با متخلفان برخورد خواهد شد.
او افزود: عملکرد عطاری‌ها در روز‌های کرونایی حائز اهمیت بوده و نظارت‌های دقیق بر عملکرد آن‌ها به صورت مستمر انجام خواهد شد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: