چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
عجب شیر پرس _ مدیر کل راه آهن آذربایجان از افزایش ۷۱ درصدی ترانزیت کالا از طریق راه آهن آذربایجان در سه ماه گذشته خبر داد.
افزایش ترانزیت کالا از طریق راه آهن آذربایجانبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان، ارصلانی مدیر کل راه آهن آذربایجان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۹۴ هزار و ۵۱۹ تن کالای ترانزیتی از طریق راه آهن آذربایجان حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۵ هزار و ۳۲۷ تن بود از افزایش ۷۱ درصدی برخوردار است.
او افزود: با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، به دلیل ضرورت تامین کالا‌های مصرفی و اساسی مردم جابه جایی کالا در شاخص‌های تناژ تخلیه، تن کیلومتر مرزی و بارگیری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
ارصلانی افزود: میزان تخلیه کالا با تناژ ۲۲۸ هزار و ۷۸ تن ۷۳درصد افزایش، تن کیلومتر مرزی با ۲۲۹میلیون و ۵۲۶ هزار و ۵۹ تن جابه جایی ۵۸ درصد افزایش و تناژ بارگیری با ۴۸۵ هزار و ۵۲۲ تن بارگیری ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
مدیر کل راه آهن آذربایجان گفت: میزان مبادله کالا در مرز رازی با کشور ترکیه هم در سه ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۱.۳۵ برابر شده است.
 ارصلانی افزود: میزان بار مبادله شده در مرز ترکیه در سه ماهه نخست امسال ۲۴۲ هزارتن بودکه در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۸ به میزان ۱.۳۵ برابر افزایش داشت.
او گفت: میزان واردات کالا از مرز ترکیه در سه ماهه اول امسال ۹۵ هزار و ۶۷۱ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۵ هزار و ۹۷۸ تن بار وارد مرز شده بود از افزایش ۳.۶۸ برابری برخوردار است.
ارصلانی با بیان اینکه در این مدت ۸۸ هزار و ۱۲۶ تن کالا از طریق راه اهن آذربایجان به کشور ترکیه صادر شده است، گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۳۸ هزار و ۶۶۷ تن کالای صادراتی داشتیم و امسال شاهد افزایش ۱.۲۸ برابری صادرات ریلی کالا به این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.
و مهمترین کالا‌های مبادله شده، وارداتی، صادراتی و ترانزیت شده را در این مدت خاک مس، مواد پتروشیمی و نفتی، آهن آلات، محصولات چوبی و کاغذی، محصولات کشاورزی و غذایی و مواد شیمیایی اعلام کرد.
مدیر کل راه آهن آذربایجان  افزود: همه اقدامات مقابله‌ای برای ناوگان، جابه جایی کالا و نیرو‌های مرتبط با سیر و حرکت در اداره کل راه آهن آذربایجان با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با دقت و جدیت انجام می‌شود.
راه آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی ۱۹ گانه راه‌آهن ایران در محور‌های تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و همچنین میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: