جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
عجب شیر پرس _ معاون بازآفرینی مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: ۲۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطق بافت‌های فرسوده ساکن هستند.
21 میلیون ایرانی در بافت‌های فرسوده ساکن هستندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان، اسحقی‌نژاد معاون بازآفرینی مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان بناب با بیان اینکه ۲۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطق بافت فرسوده ساکن هستند؛ گفت: ۲۵ درصد جمعیت کشور در مناطق سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند.
او با اشاره به اختصاص ۴۷۷ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته به مناطق سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: سهم شهرستان بناب از این مبلغ ۳۸ میلیارد ریال است.
معاون بازآفرینی مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی سپس با اشاره به سیاست‌های موفق شهرستان بناب در اجرای طرح‌ها در محل‌های سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: بخاطر مشارکت بالای مردم شهرستان در این خصوص قرار شده بناب را به عنوان شهر پایلوت کشوری مطرح کنیم و این نشان می‌دهد که پتانسیل و ظرفیت لازم در مسئولان و مردم شهرستان بناب برای بهبود مناطق فوق وجود دارد.
اسحقی‌نژاد گفت: متقاضیانی که ساکن بافت فرسوده، تاریخی و ناکارآمد شهری بوده و پروانه ساختمانی گرفته‌اند می‌توانند از تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی با سود ۹ درصد استفاده کنند و تاکنون در سطح استان ۳ هزار و ۵۰۰ واحد را جهت استفاده از این تسهیلات معرفی کرده‌ایم و بانک عامل بانک مسکن است.
معاون بازآفرینی مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از کسب رتبه اول تخصیص و جذب اعتبارات بازآفرینی استان توسط شهرستان بناب خبر داد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: