پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
معاون استاندار اردبیل:
عجب شیر پرس - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: باید نسبت به گذشته حساسیت بیشتری نسبت به موضوع کرونا داشت و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی احتمال بازگشت پیک کرونا در این استان وجود دارد.
احتمال بازگشت پیک کرونا در استان وجود دارد

 به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، بهروز ندایی  در نشست با جمعی از مسوولان تشکل‌های مردم‌نهاد استان اردبیل اظهارداشت: طبق آمار ۱۷درصد مردم مرکز استان با علایم و یا فاقد علایم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این یعنی در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی احتمال بدتر شدن وضعیت موجود وجود دارد.

وی استان اردبیل را جزو استان‌های برتر در بحث غربالگری و کنترل ویروس کرونا برشمرد و بیان‌کرد: متاسفانه تاکنون هیچ درمانی در رابطه با ویروس کرونا کشف نشده و باید با هوشیاری تمام و رعایت پروتکل بهداشتی به زندگی روزمره خود ادامه دهیم.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به نقش تشکل‌های مرم‌نهاد در مهارکرونا  از اعضای این تشکل‌ها خواست در ادامه کمک به مردم جهت آموزش و ترویج چگونگی مبارزه با شیوع این ویروس اطلاع‌رسانی کنند.

ندایی گفت: تشکل‌های مردم‌نهام همگام با مسوولان، دستگاه‌های متولی و تیم پزشکی در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا سنگ تمام گذاشته و جهادگونه عمل کردند.

وی ماهیت تشکل‌های مردم‌نهاد را کمک به همنوعان خود و مطالبه‌گری ذکر کرد و گفت: تشکل‌ها باید در این راستا حمایت و تقویت شوند.

ندایی با بیان اینکه اگر کمک‌های خیرین و مردم در بحث کرونا نبود مشکل پیشگیری مضاعف می‌شد، افزود: خیران عاقبت‌اندیش همیشه در بحث امدادرسانی و کمک به مستمندان در کنار مسوولان بوده‌اند و این طیف بدون تمنا در بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع بین آسیب‌دیدگان کرونا تلاش کردند.

ندایی افزود: تاکنون قانونی برای سمن‌ها در مجلس تصویب نشده و باید با هم‌اندیشی و تدبیر در راستای تدوین این قانون جهت ساماندهی بهتر کمک کنیم.

وی گفت: تشکل‌ها و سمن‌هایی که انجام کارها و پروژه‌های بزرگ را در حوزه‌های مختلف بر عهده دارند با ارائه پروپزال و طرح اجرایی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

در این جلسه بیش از ۱۲ تشکل از دستگاه‌های مرتبط عملکرد خود را تشریح کردند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: