پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
قاضی‌زاده:
عجب شیر پرس - یک نماینده مجلس تاکید کرد:امروز حجم ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری بسیار زیاد است و باتوجه به حجم ثبت‌نام‌ها، دولت فقط باید ۲۲ هزار میلیارد تومان بابت تعهدات خود نسبت به این صندوق بپردازد در صورتیکه این ۲۲ هزار میلیارد تومان به لحاظ تامین منابع دچار مشکل است.
در پیگیری مطالبات مردم نگاه سیاسی نداشته باشیم
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایلنا، احسان قاضی‌زاده هاشمی، درباره مطالبات مردم از قوای مجریه و مقننه و پیگیری این مطالبات از سوی این قوا گفت: مردم مطالباتی دارند که باید به آن‌ها توجه شود، آنانامروز خواهان ایجاد ثبات در جو روانی جامعه هستند تا معیشت، اقتصاد و رفع بیکاری حاصل شودکه باید گفت این‌ها مطالباتی عینی و اولیه برای یک زندگی شرافتمندانه و به حق است.

نماینده فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید شرایط را برای تسهیل‌گری رونق کسب و کار در جامعه بیشتر فراهم کرد، عنوان کرد: نمایندگان باید بدانندکه همیشه جانب مردم را داشته باشند، که این جانبداری می‌تواند با در نظر گرفتن واقعیات جامعه میسر شود.

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن واقعیات جامعه شرایط باید به گونه‌ای تسهیل شود که با مدیریت منابع موجود، بیشترین حاصل و عایدی نصیب ما شود، بنابرایناگر این ریل‌گذاری درست انجام شود، آن وقت ما مجلسی کارآمد و قوی خواهیم داشت.

قاضی‌زاده با بیان این‌که نمایندگان باید همیشه جانب مردم باشند و مطالبه حق کنند، گفت: نباید در بحث پیگیری مطالبات مردم نگاه سیاسی داشته باشیم، زیرا مجلس جای حزب و حزب بازی نیست، اتفاقا اینجا جایی است که نمایندگان باید خالصانه و صادقانه کار انجام دهند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری بیماری کرونا بر بخش‌های مختلف جامعه و لزوم پیگیری مشکلاتی که از جانب این بیماری به وجود آمده است از سوی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما باید در حوزه‌های اقتصادی، معیشتی، رفاه، اقتصاد عمومی و بیکاری اقدامات موثری انجام دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: درحال حاضر تمامی اتفاقات و اقدامات معطوف به بیماری کرونا شده است و امروز حجم ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: باتوجه به حجم ثبت‌نام‌ها برای دریافت بیمه بیکاری، دولت فقط باید ۲۲ هزار میلیارد تومان بابت تعهدات خود نسبت به این صندوق بپردازد در صورتیکه این ۲۲ هزار میلیارد تومان به لحاظ تامین منابع دچار مشکل است.

به گفته قاضی‌زاده هاشمی شاید در این شرایط دولت ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان از ۲۲ هزار میلیارد تومانی که برای پرداخت تعهدات بیمه بیکاری لازم است را بتواند تامین کند.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که باید انجام شود، این است که ما باید روی تنوع تامین منابع کار کنیم تا بتوانیم در حوزه رفاه عمومی، تامین معیشت و امنیت شغلی و درآمدی به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم یک امنیت اجتماعی ایجاد کنیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر این‌که باید تقسیم منابع را عادلانه ببینیم، گفت: امروز در پیکاهش ارزش پول ملی و کرونا، فشار روی گرده افراد پایین‌دستی و افرادی که بیکار شده‌اند، از همه بیشتر است. نمایندگان مجلس باید نظارت دقیق به آن نقطه هدف که همان تامین منابع است، داشته باشند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: