پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
عجب شیر پرس - مدیر اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: استفاده از ظرفیت هیات اندیشه‌ورزان برای پیشگیری از آثار سوء در دوران پسا کرونا ضروری است.
استفاده از ظرفیت هیات اندیشه‌ورزان برای دوران پساکرونا ضروری است

به گزارش عجب شییر پرس به نقل از ایرنا، علی بدرشکوهی در جلسه هیات اندیشه ورزان استان با اشاره به اینکه ابعاد اجتماعی و پیامدهای کرونا وسیع است، افزود: هیات اندیشه ورز استان بستر مناسبی برای تصمیم گیری و ارائه راهکارهای علمی به کمیته اجتماعی ستاد پیشگیری از کرونا در استان به شمار می رود.

وی اظهار داشت: از ظرفیت بالای علمی این هیات می توان جهت ارائه تجارب و ایده‌های فکری برای مدیریت بحران کرونا در زمان کنونی و دوران پساکرونا استفاده کرد.

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این جلسه گفت: تشکیل کارگروه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و روانشناختی برای بررسی ابعاد مختلف کرونا و ارائه راهکار برای مدیریت بحران کرونا و پساکرونا از اقدامات دانشگاه‌ها در دوران کرونا بوده و بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، توانمندی‌های نیروهای نظامی و انتظامی، افزایش همدلی مردم و بالابردن اعتماد عمومی در حل بحران کرونا ضروری است.

رضا مجیدی، با اشاره به ابعاد اجتماعی، اقتصادی و روانی کرونا و تغییرات به وجود آمده در رفتارها و نگرش افراد، افزود: به واسطه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بر کشور آثار سوء کرونا دوچندان شده اما با توجه به همکاری و همدلی مردم و تدابیر رهبر معظم انقلاب و اقدامات دولت، بخش قابل توجهی از بحران به نحو مطلوبی مدیریت شده است.

وی اظهار داشت: کرونا با وجود تهدیدهای مختلف برای جامعه، فرصتی برای دانشگاه‌ها ایجاد کرد تا در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و علمی خود با سایر آحاد جامعه همکاری کنند و تولیدات فناورانه مختلف دانشگاه‌ها و گسترش آموزش الکترونیک مصداق بارز آن است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، گفت: کادر درمان با تمام امکانات، همکاری و همدلی مردم از اولین روزهای شیوع این بیماری به مدیریت آن پرداخته است.

محمدحسین صومی، افزود: در بسیاری از موارد هم مردم به صورت فراگیر همکاری کردند و ضروری است آحاد مختلف جامعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مسوولان را در مدیریت بهینه بحران یاری کنند.

در این جلسه مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی استان به صورت علمی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و راهکارهای علمی برای سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف استانی پیشنهاد ‌شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: