دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
رییس دانشگاه تهران :
عجب شیر پرس - رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه امروز شاهد کارآفرینی و مسوولیت اجتماعی در حوزه دانشگاه ها هستیم ،گفت : پای صنعت را باید از طریق توسعه مراکز رشد ، پارک های علم و فناوری به دانشگاه ها باز کرد.
پای صنعت را باید به دانشگاه باز کرد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمود نیلی احمد آبادی در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری بین استانداری البرز و دانشگاه تهران افزود: دانشگاه همواره مهمترین مسوولیت تربیت نیروی انسانی را برعهده داشته وهیچگاه از ارزش آن کاسته نمی شود ، امروز دانشگاه حوزه فعالیت و اثر بخشی خود را توسعه داده است .

وی  گفت:  امروز فعالیت های  جدیدی در دانشگاه ها در حال شکل گیری است  که حوزه فعالیت اجتماعی و مسوولیت را فراتر از شعار پیش ببرند که  بخشی از این فعالیت ها در توسعه آموزش  است.

وی با قدردانی از استاندار البرز به دلیل استقبال استفاده از علم و فناوری در برنامه های استان البرز گفت: اکثر مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی دانش آموختگان دانشگاه ها هستند بنابراین خوب و بد عملکرد دستگاه ها عملکرد خود ما هم حساب می شود.

رییس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: همه ما درگیر یک بوروکراسی سنگینی در کشور  ازجمله مشکل اقتصاد درونگرایی غیر رقابتی هستیم که دست و پای ما را درجهت همکاری بسته است در حالی که از نظر توان فردی و دیدگاه همه مدیران کشور دارای افق وسیعی هستند.

وی گفت:  برای غلبه براین مشکلات یکی از راهها توسعه همکاری ها است بنابر فرمایشات رییس جمهوری مبنی بر ائتلاف ملی برای رفاه مردم باید ائتلاف بین بخش های عظیم کشور شکل گیرد.

احمد آبادی  با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد دانشگاه تهران بیان داشت: سند تحول دیجیتال کشور را این دانشگاه نوشته است و با توجه به پتانسیل های اقتصادی استان البرز به لحاظ تعداد و تنوع صنعت باید از این فرصت ها بهره بیشتری برد.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران در  حوزه گردشگری و باستان شناسی اقدامات موثری در سطح بین الملل داشته است و امروز بزرگترین طرح های مرمت کشور را انجام می دهیم .

احمد آبادی اظهار داشت: انجام فعالیت های مثمر ثمر در حوزه آلودگی هوا و همکاری با اتحادذیه های جنوب شرق آسیا و اتحادیه دانشگاه ها از دیگر فعالیت های انجام شده است.

وی با اعلام اینکه اولین دانشگاه کشور که در حوزه پارک علم و فناوری وارد شد دانشگاه تهران است گفت: امروز  پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران  به عنوان یکی از مراکز کشور دراستان البرز دارای ظرفیت های قابل توجهی در توسعه دانش بوده که به توسعه پارک های علم و فناوری نیز کمک می کند.

رییس دانشگاه تهران افزود: نباید از سرمایه گذاری پارک ها در کنار دانشگاه غافل شد و دانشگاه تهران فضاهای لازم را برای این توسعه فراهم می کند یکی از ثروت هایی که داریم مزرعه هایی مجموعه پردیس کشاورزی است که متاسفانه در مسیر توسعه از وسط آن جاده عبور می کند بنابراین برنامه های ویژه برای ارتقای این بخش خواهیم داشت.

دراین نشست تفاهم نامه همکاری بین استانداری البرز و دانشگاه تهران در راستای همکاری های علمی و تحقیقاتی پیرامون توسعه علمی استان، منعقد شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: