جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
عجب شیرپرس - استاندار اردبیل گفت: از اعتبار سال جاری ۳۴۰ میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن اردبیل _ میانه در سه ماه گذشته اختصاص یافته و تلاش می‌شود ۷۳۰ میلیارد تومان دیگر هم تا پایان نیمه اول سال جاری تامین و به پروژه تزریق شود.
اعتبار مورد نیاز راه‌آهن اردبیل نیمه اول امسال تامین می‌شود

 به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو در تشریح بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه افزود:  در ۲ سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه راه‌آهن اردبیل یکی از ۹ پروژه ریلی اولویت‌دار برای دولت است، گفت: تاکنون بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن اردبیل هزینه شده و در صورت نیاز سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل آن اعتبار مورد نیاز را تخصیص خواهد داد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تصمیم همه مسوولان استانی و کشوری تکمیل پروژه راه‌آهن تا پایان دولت دوازدهم است، افزود: این پروژه در زیرساخت بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می‌رود تا دهه فجر امسال عملیات زیرسازی بیشتر قطعات آن به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی ایستگاه مسافربری این پروژه بیش از ۹۰ درصد است، گفت: پیمانکار بومی این ایستگاه وعده پایان آن تا شهریور ماه آتی را داده است.

بهنامجو همچنین با اشاره به اینکه در بحث روسازی نیز پروژه راه‌آهن حدود هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه‌کرد: ریل‌گذاری از سمت اردبیل شروع شده و هر ماه بیش از هشت کیلومتر و در ماه‌های آتی با افزایش شیفت کاری حدود ۱۷ کیلومتر این مسیر ریل‌گذاری خواهد شد.

او افزود: امتداد همزمان راه‌آهن تا شهرک صنعتی و کارخانه سیمان می‌تواند ۱۰ کیلومتر به پیشرفت فیزیکی راه‌آهن اردبیل _ پارس‌آباد کمک کند و بودجه این مسافت مستقل از اعتبار راه‌آهن اردبیل _ میانه است.

استاندار اردبیل همچنین از پایان مطالعه مسیر راه‌آهن اردبیل _ پارس‌آباد خبر داد و گفت: این پروژه از سوی دولت به یک طرح دارای توجیه اقتصادی تبدیل شده و در امتداد راه‌آهن اردبیل به میانه اجرایی خواهد شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  در پایان بازدید یک روزه خود از پروژه‌های بزرگراهی و راه‌آهن اردبیل - میانه گفت: برای بهره‌برداری از این راه‌آهن تا پایان دولت دوازدهم یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری خواهد شد ضمن اینکه یک هزار میلیارد تومان پروژه ایجاد بزرگراه و جاده اصلی در استان در حال اجراست. 

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و  برای حرکت قطارهایی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت طراحی و اجرا می‌شود.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن‌آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: