شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
عجب شیر پرس - استاندار کرمانشاه گفت: پیش از این روزانه ۸۰۰ مورد آزمایش بیماری کرونا در آزمایشگاه‌های استان انجام می‌شد که این تعداد از امروز(شنبه ۲۴ خرداد) به هزار مورد رسیده است.
آزمایش‌های روزانه کرونا در کرمانشاه به هزار مورد رسید

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند  در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این میزان آزمایش روزانه کرونا که در کرمانشاه انجام می شود، در کشور کم نظیر است.

وی با اشاره به اجرای طرح بیماری یابی فعال گفت: با اجرای این طرح و افزایش میزان آزمایش ها به دنبال پیدا کردن بیماران و جداسازی آنان از جامعه هستیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود بااشاره به اینکه وضعیت کرمانشاه در رابطه با شیوع بیماری کرونا قرمز است، گفت: تمام مدیران دستگاه های اجرایی موظف هستند که نظارت های خود در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی تشدید کنند.

بازوند تصریح کرد: سازمان صمت و اتاق اصناف باید بازرسی های خود را تشدید کنند تا در رستوران ها با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و پروتکل های بهداشتی در فروشگاه ها رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته ای به منظور نظارت بر پروتکل های بهداشتی تشکیل شده است، افزود: دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه یک قاضی ویژه را به منظور برخورد با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، اختصاص داده است.

خدمات دهی به افراد بدون ماسک محدود می شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ورود افراد بدون ماسک به ادارات ممنوع است، گفت: بانک های استان باید از پذیرش افراد بدون ماسک اجتناب کنند و پروتکل های بهداشتی را نیز با جدیت مورد توجه قرار دهند.

وی اعلام کرد: در صورتی که هر کدام از شعب بانک ها افراد بدون ماسک را پذیرش و یا به پروتکل های بهداشتی بی توجهی کنند، تعطیل خواهند شد.

استاندار کرمانشاه همچنین نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی نیز هشدار داد و اظهارداشت: رانندگان تاکسی ها موظف هستند که بیش از سه سرنشین سوار نکنند و از ورود افراد بدون ماسک به داخل خودرو اجتناب کنند.

بازوند افزود: در صورتی که افراد بدون ماسک داخل تاکسی ها و یا بی توجهی به مسایل بهداشتی مشاهده شود مدیران مربوطه باید پاسخگو باشند.

وی در رابطه با توزیع ماسک در بازار نیز گفت: اکنون مردم می توانند ماسک موردنیاز خود را از بازار تهیه کنند اما واحدهای تولیدی ماسک سطح استان به دلیل محدودیت دسترسی به مواد اولیه با محدودیت روبه رو هستند.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: براساس هماهنگی های انجام شده پارچه موردنیاز برای تولید ماسک های سه لایه به زودی تامین می شود و ظرفیت تولید ماسک واحدهای تولیدی استان افزایش پیدا می کند.

پرداخت تسهیلات به صنوف خسارت دیده

بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با پرداخت تسهیلات به صنوف خسارت دیده از کرونا گفت: ۶۸۰ میلیارد تومان به منظور پرداخت تسهیلات به واحدهای خسارت دیده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پیش از این قرار بود این تسهیلات به  واحدهایی که کارگران خود را بیمه کرده اند پرداخت شود اما براساس تصمیم گیری ستاد ملی کرونا این تسهیلات به واحدهایی که از نظر بیمه ای نیز مشکل دارند پرداخت می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۷ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر رسید.

دکتر لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هشت هزار و ۶۵۹ نفر رسید و خوشبختانه تا کنون ۱۴۴ هزار و ۶۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

او گفت: استان‌های هرمزگان، کردستان، آذربایجان شرقی، لرستان و خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: