پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
نماینده خلخال:
عجب شیر پرس - نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون بودجه امسال کشور به لحاظ شرایط کرونایی بدون طرح در صحن علنی تصویب شده و نیاز به چکش‌کاری و اصلاح دارد.
قانون بودجه نیاز به اصلاح داردبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سیدغنی نظری در جلسه شورای برنامه‌ریزی خلخال افزود: قانون بودجه سال ۹۹ کشور تنها در کمیسیون تلفیق طرح و به صحن علنی مجلس ورود پیدا نکرده و بر این اساس تلاش همه نمایندگان مجلس یازدهم اصلاح قانون بودجه امسال است.

او گفت: قانون بودجه سالانه کشور بر مبنای منابع درآمدی و مصارف تنظیم می‌شود و در صورت عدم تامین منابع پیش‌بینی شده در بودجه سالانه قطعا میزان تخصیص اعتبارات منظور شده در طول سال پایین خواهد بود.

وی اظهارداشت: اعتبارات استانی در نظر گرفته شده برای استان اردبیل در بودجه ناکافی بوده و جوابگوی صدها طرح و پروژه عمرانی نیمه‌کاره نیست و نمایندگان منطقه برای اصلاح قانون بودجه و افزایش اعتبارات امسال استان تلاش خواهند کرد.

او با انتقاد از عملکرد برخی مسوولان شهرستانی بیان‌کرد: برخی ادارات خلخال و کوثر فعالیت چندان مطلوبی نداشته و ارتباط آنها با مرکز استان ضعیف و یا کلا قطع بوده است و در چنین شراطی ادامه کار چنین اداره‌ای جز تحمیل هزینه برای دولت ثمری بدنبال نخواهد داشت.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس همچنین گفت: مطالبات منطقه بهتر است از منابع رسمی و کانال‌های قانونی پیگیری شود و به نظر می‌رسد که دخالت افراد غیرمسوول و بصورت‌های غیررسمی در مطالبات مردم منطقه در گذشته تنها به ضرر مردم تمام شده است.

نظری با بیان اینکه پروژه‌های گازرسانی در خلخال با وجود محرومیت و نیاز ضروری به آن به لحاظ سردسیر بودن منطقه به‌کندی پیش رفته است، اظهارداشت: بهره‌مندی از گاز طبیعی حق همه مردم بویژه روستاهای دورافتاده واقع در بخش خورش‌رستم این شهرستان است.

او از تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری خلخال در سال جاری خبر داد.

وی گفت: طرح‌های احداث سدهای معیشتی خلخال که تاکنون در خواب و تعطیلی بوده‌اند باید بیدار شده و برای تکمیل هشت پروژه احداث سد معیشتی و کشاورزی نیمه‌کاره رها شده منطقه با استفاده از هرگونه راهکاری تلاش شود.

خلخال و کوثر در جنوب اردبیل واقع هستند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: