سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به درخواست رئیس‌جمهور آذربایجان مبنی بر حضور پزشکان ایرانی در این کشور، گفت: در حال هماهنگی بین مسئولان دو کشور هستیم و در این زمینه کار را شروع کرده‌ایم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده امشب در نشست هیئت اقتصادی جمهوری آذربایجان با مسئولان آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: به صورت جدی پیگیر به نتیجه رساندن نتایج آن سفر هستیم و کارهای خوبی را در این زمینه آغاز کرده‌ایم.

جبارزاده با بیان اینکه آماده همه نوع همکاری با جمهوری آذربایجان هستیم، افزود: عمده اهداف دولت‌های ایران و آذربایجان در زمینه توسعه روابط در بخش‌های مختلف از مسیر تبریز و آذربایجان‌شرقی تعقیب می‌شود.

وی با اشاره به درخواست رئیس‌جمهور آذربایجان مبنی بر حضور پزشکان ایرانی در این کشور، خاطرنشان کرد: در حال هماهنگی بین مسئولان دو کشور هستیم و در این زمینه کار را شروع کرده‌ایم.

جبارزاده اظهار داشت: در حوزه تجاری نیز با فعالان اقتصادی استان درخصوص ایجاد بازار تبریز در باکو صحبت کرده‌ایم و تجار ما آماده تحقق این هدف هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین آمادگی این استان را برای تولید انواع محصولات کشاورزی مورد نیاز و منطبق با استانداردهای جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای منطقه اعلام کرد و گفت: علاقمندیم تا از طریق جمهوری آذربایجان به بازارهای روسیه و آسیای میانه دسترسی داشته باشیم و در این زمینه آماده تأمین و صادرات هرنوع محصول مورد نیاز این کشورها هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های مختلفی همچون صنایع غذایی و لبنیات، شیرینی و شکلات، ساخت اتوبوس، تراکتورسازی، صنایع سنگین، موتورسازی و پتروشیمی، از آمادگی صنایع مختلف استان برای همکاری مشترک با سرمایه‌گذاران، صاحبان صنایع و بخش خصوصی آذربایجان خبر داد.

جبارزاده همچنین از تمهید مقدمات لازم برای توسعه همکاری‌های دانشگاهی و برگزاری هفته‌های فرهنگی مشترک با جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: ما آماده هرگونه همکاری مشترک با دوستان آذربایجانی خود هستیم و معتقدیم که آنها راحت‌تر از هر استان دیگری می‌توانند در آذربایجان‌شرقی فعالیت کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: