پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
عجب شیر پرس _ سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی کمترین تعدیل نیروی ناشی از کرونا را در سطح استان‌های کشور دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان، فتحی  سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی در دیدار با فعالان جامعه کارگری و بازنشستگان استان آذربایجان شرقی به موضوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی کمترین تعدیل نیروی ناشی از کرونا را در سطح استان‌های کشور دارد.
فتحی گفت: بروز این بیماری سبب شد تا برخی از واحد‌های تولیدی در سطح استان به ویژه واحد‌های زیر ۵۰ نفر عملا فرصت فروش و صادرات محصولات خود را در حدود پنج ماه از دست بدهند.
او افزود: این موضوع با تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی نامناسب نیز همراه بوده، اما با تدابیر مسئولان استانی و نجابت کارگران که بخشی از حقوق خود را دریافت نکردند، واحد‌های تولیدی استان آذربایجان شرقی با آرامش به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
فتحی با بیان اینکه تعدیل نیروی کار ناشی از بیماری کرونا در سطح آذربایجان شرقی کمترین میزان در میان استان‌های کشور را دارد، گفت: حدود ۴۵ هزار نفر برای برخورداری از بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا ثبت نام کرده اند که البته اخراج کامل هم نیستند و با رفع مشکلات دوباره سرکار بازخواهند گشت.
او به وضعیت برخی از واحد‌های مشکل دار در استان اشاره کرد و گفت: یکی از این واحد‌ها کارخانه بلیرینگ سازی بود که با واگذاری آن به فعال صنعتی نه تنها اخراجی رخ نداد بلکه ۴۰ نفر کارگر جدید نیز در این واحد تولیدی استخدام شد.
او رفع مشکلات مربوط به کمپرسورسازی و واگذاری آن به فردی با اهلیت را از دیگر اقدامات جدید اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی بر شمرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات جدید در زمینه واحد‌های مشکل دار در سطح استان مربوط به کارخانه چینی بهداشتی ارس بود که با توجه به ضروروت تغییر و نوسازی خط تولید آن، هماهنگی‌های لازم بین مدیریت جدید و قبلی به عمل آمد و مقرر شد ظرف سه ماه با نوسازی ماشین آلات این کارخانه مجددا راه اندازی شود.
فتحی فعال بودن کمیسیون کارگری را از اولویت‌های کاری خود عنوان کرد و گفت: نمایندگان کارگری در این کمیسیون حضور فعالی دارند و تلاش می‌شود تا در صورت طرح مسایل جامعه کارگری در این کمیسیون مانع از احقاق حقوق جامعه کارگری شویم.
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی در خاتمه سخنان خود بر ضرورت همکاری میان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان تاکید کرد و گفت: تلاش خواهد شد تا از ظرفیت‌های این تشکل‌ها به نحو مقتضی استفاده و از تجارب ارزنده بازنشستگان بهره لازم برده شود.
او تحقق اهداف و برنامه‌های اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی را نیازمند همراهی تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و استفاده از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان جامعه کار و تولید دانست.
او با اشاره به نقش مهم تشکل‌های صنفی گفت: وجود این تشکل‌ها به عنوان نمایندگان کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان می‌تواند بستر‌های مناسب کاری را برای فعالیت این اداره کل در جهت رفع مشکلات جامعه کار و تولید فراهم کند.
فتحی حضور تشکل‌های صنفی استان در آغاز مسئولیت جدیدش در این اداره کل را مشوق و دلگرم کننده عنوان کرد و گفت: خدمتگذاری به مردم مهمترین وظیفه خود و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی بوده که باید در اولویت امور قرار گیرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: