پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
استاندار:
عجب شیر پرس - استاندار یزد گفت: باید یکی از شاخص‌های انتصاب مدیران در دستگاه‌های مرتبط و حتی غیرمرتبط با حوزه فناوری، باورمندی به اقتصاد دانش بنیان و آشنایی حداقلی مدیران با این حوزه باشد و این آمادگی برای آغاز این رویه از استانداری وجود دارد.
نیاز استان یزد مدیران باورمند به اقتصاد دانش بنیان است

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدعلی طالبی در کارگروه آموزش، پژوهش،فناوری و نوآوری استان که با حضور اعضای کارگروه و جمعی از فعالان حوزه اقتصاد دانش بنیان استان برگزار شد افزود: یکی از مهمترین موانع تحقق نظام نوآوری در کشور برخی مدیران دولتی هستند و به همین دلیل در ابتدای ورود جدی استان به حوزه اقتصاد دانش بنیان، گفتمان سازی در میان مدیران دولتی آغاز شد و توانستیم قدم های خوبی را برای تحقق نوآوری در استان برداریم.

وی اظهار داشت: ریل گذاری و اقدامات پژوهشی که در یکسال گذشته به منظور تبدیل یزد به پایلوت اقتصاد دانش بنیان انجام شده، ما را به آینده اقتصاد دانش بنیان در استان امیدوار کرده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد ، طالبی خاطرنشان کرد: نظام نوآوری با تغییر نگرش‌ها و ایجاد گفتمان مشترک در استان محقق می‌شود و ساز و کار اجرایی پیش‌بینی شده در "طرح نظام نوآوری" که در این جلسه ارائه شده برای نیل به اهداف استان در این زمینه مناسب است، بنابر این دستگاه‌هایی که در این خصوص پیشنهادی دارند تا ۲ هفته آینده نظرات خود را ارائه کنند تا پس از جمع‌بندی پیشنهادات، تصویب نهایی طرح در شورای برنامه ریزی استان دنبال شود. 

طالبی ادامه داد: چشم انداز استان در نظام نوآوری و اقتصاد دانش بنیان کسب جایگاه اول و پایلوت این اقتصاد در کشور است و "طرح نظام نوآوری" باید  به سند اجرایی اقتصاد دانش بنیان و نظام نوآوری تبدیل شود.

استاندار یزد بر حمایت از طرح‌های دانش بنیانی که در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی تهیه شده تاکید کرد و گفت: یزد به این گونه طرح‌ها نیاز دارد و ظرفیت‌های خوبی برای اجرای این طرح‌ها در استان فراهم شده است.

در این نشست "طرح نظام نوآوری" استان در زمینه اقتصاد دانش بنیان تشریح شد و دستگاه ها موظف شدند ظرف ۲ هفته آتی پیشنهادهای خود را برای بهبود این طرح ارائه کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: