يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
عجب شیر پرس _ مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به سیاست‌های وزارت صمت برای توجه به واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط، گفت: اعتبارات حمایت نرم افزاری از این واحد‌ها فراهم است.
اعتبارات حمایتی از واحد‌های تولیدی پیش‌بینی شدبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان، صالحی نیا مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جلسه بررسی موانع و مشکلات شهرک‌های صنعتی در تبریز،با اشاره به سیاست‌های وزارت صنعت معدن و تجارت برای توجه به واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط، گفت: اعتبارات حمایت نرم افزاری از این واحد‌ها فراهم است.
صالحی نیا  افزود: واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط در سطح کشور در زمان کنونی نیازمند نرم افزاری مانند ایجاد خوشه‌های صنعتی و واحد‌های فناور است.
او گفت: از سال گذشته برنامه‌های وزارت صمت در ۷ محور تدوین شده بود که ۴ محور آن شامل مدیریت واردات، توسعه ساخت داخل، بحث صادرات و تنظیم بازار است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه برخی از شهرک‌ها با محدودیت‌های زیرساختی مواجه هستند، گفت: در این زمینه قراردادی با وزارت نیرو منعقد شده است و در راستا اقدامات لازم برای مرتفع کردن مشکلات برق، گاز، مخابرات و توسعه زیرساخت‌های موجود انجام می‌شود.
صالحی نیا گفت: امید است تا سال ۱۴۰۱ اهداف وزارت صنعت معدن و تجارت به ترتیب اولویت‌ها اجرا شود و طرح‌ها مورد بهره‌برداری و زیرساخت‌ها توسعه یابد.
او با اشاره به اینکه باید بحث توسعه صادرات را به نحوه ممکن با مکانیسم‌های حمایتی پیش برد و تا حد امکان مانع صادرات نشد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ارز حاصل از صادرات پتروشیمی و میعانات نفتی به بخش عمده‌ای از کالا‌های اساسی اختصاص یابد.
صالحی نیا با بیان این‌که مدیریت واردات در شرایط فعلی امری بسیار ضروری است، افزود: سال گذشته واردات یک هزار و ۳۰۰ قلم کالا که مشابه داخلی آن‌ها تولید می‌شد، ممنوع شد و ۲ هزار و ۵۰۰ قلم کالا نیز به این لیست اضافه شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: