چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
استاندار هرمزگان :
عجب شیر پرس - استاندار هرمزگان گفت: خود مراقبتی ها باید در تمام ساعت و مراحل فعالیت های روزمره افراد انجام گیرد و با خود مراقبتی و رعایت پروتکل های بهداشتی می توان در مقابل ویروس کرونا خود را ایمن ساخت.
خود مراقبتی بهترین گزینه برای کاهش شیوع کرونا است

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، فردون همتی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در هرمزگان افزود:مردم عزیز استان باید بدانند با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی آنها، می توان علاوه بر ادامه فعالیت های روزمره، شیوع بیماری کرونا را نیز کنترل کرد.

وی ادامه داد:درمان اصلی و اساسی کرونا ویروس در حال حاضر طبق گفته صاحب نظران تعطیلی و محدود کردن نیست، بلکه رعایت پروتکل های بهداشتی است اما در صورت لزوم محدودیت شدید اعمال می شود

به گفته وی نمی توان فعالیت روزمره مردم که با معاش آنها گره خورد را محدود و تعطیل کرد بلکه باید روش زندگی کردن را توجه به شرایط موجود تغییر داد

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با توجه به تاثیراتی که شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد جهانی و به تبع بر کشور ما و همچنین تاثیری که تحریم های ظالمانه گذاشته، شرایط را برای دولت در جهت پوشش مالی جامعه کاهش داده است

همتی  یاد آور شد: زندگی روزمره در جامعه باید جریان داشته باشد اما این تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: برگزاری مراسم  و تجمع های پنهان و آشکار در استان موجب افزایش انتشار بیماری کرونا در هرمزگان خواهد شد، مردم برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان از برگزاری مراسمات(عروسی، ختم و ...) جدا خودداری کنندلذا دراین زمینه فرمانداران نظارت و برخورد جدی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: یک فرد آلوده بدون علائم در صورت حضور در اماکن عمومی می تواند موجب انتشار بیماری به افرادی باشد که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکردند، رعایت دستورالعملها در اماکن عمومی الزامی است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت:کارکنان دارای بیماری زمینه ای می توانند با تایید مدیر دستگاه به مدت یک هفته در محل اداره حضور نیابند.

همتی افزود: افراد دارای علایم بیماری نباید به مدت دوهفته در محل کار حاضر شوند و مدیران با مرخصی هر یک از کارکنان دستگاه‌های اجرایی که علایم بیماری را دارند موافقت کنند تا کارکنان مشکوک از حضور در محیط کاری بپرهیزند و تا بهبودی کامل به ادارات مراجعه نکنند.

 وی استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی برای تمامی کارکنان و کارگران در محیط های کار الزامی دانست و گفت:بازرسی و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات استان هرمزگان افزایش می یابد.

  وی بیان داشت:تمامی دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان در راستای حفظ سلامتی کارکنان و ارباب رجوع موظفند نسبت به رعایت نکات بهداشتی و کنترل سلامت کارمندان اقدامات لازم را انجام دهند ومدیران با جدیت بسیار زیاد بر رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در ادارات نظارت کنند.

  وی  افزود:به منظور صیانت از سلامت جامعه میز خدمت الکترونیکی راه اندازی شود تا ارباب رجوع بتوانند به صورت غیرحضوری درخواست های خود را ارائه و پیگیری نمایند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸۲۸۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۸خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۴۸ مورد بستری و ۱۹۱۶ نفرموارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۲ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸۲۸۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۳۴ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۹۶ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: با انجام حدود ۲۵ هزار تست تشخیصی که یک رکورد جدید است تا کنون یک میلیون و ۸۴ هزار و ۸۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است اما روند بیماریابی تقویت و موارد بستری در هفته های اخیر در حال کاهش است. تعداد شهرهای قرمز در استان خوزستان از ۱۶ به ۹ شهرستان رسیده  و استانهای هرمزگان و کردستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: