شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
عجب شیر پرس - استاندار مرکزی گفت: سهمیه پذیرش دانشجو در دانشکده دندانپزشکی اراک نباید به دلایل مختلف و با بهانه‌های جانبی نظیر نامناسب بودن فضای فیزیکی شکننده شود و حلقه مدیریت اجرایی استان تلاش خواهد کرد تا شرایط مدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را فراهم کرده و حوزه تخصصی آموزش با قوت کار خود را ادامه دهد.
سهمیه پذیرش دانشجوی دندانپزشکی اراک نباید با دلایل مختلف شکننده شود
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سید«علی آقازاده» در جریان بازدید از دانشکده دندانپزشکی اراک، افزود: ۱۸۰ دانشجوی دندانپزشکی اکنون در این مرکز آموزش عالی به تحصیل اشتغال دارند و تلاش بر این است که با تامین فضای مطلوب شمار دانشجویان تا ۳۰۰ نفر افزایش یابد.

وی اظهار داشت: اگرچه کارشناسان وزارت بهداشت ایرادهایی به فضای فیزیکی این دانشکده دارند اما نباید این موضوع باعث شود فعالیت ۱۰ ساله دانشکده دندانپزشکی اراک متوقف شود و تمام توان به کار گرفته می‌شود تا محیطی مطلوب و مطابق استانداردهای وزارت بهداشت در بازه زمانی مناسب مهیا شود.

استاندار مرکزی گفت: مختصات سازه کنونی دانشکده دندانپزشکیاستاندارد لازم را  برای فعالیت‌های پژوهش، آموزش و درمانی ندارد و باید به سرعت مکان مناسبی برای آن فراهم شود.

آقازاده افزود: درگام اول مجموعه مدیریتی استان می‌کوشد تا مکانی مورد تایید بازرسان وزارتخانه را به صورت موقت تامین کند و پس از آن باید برنامه‌ای میان‌مدت برای تامین مکان دایمی این دانشکده به اجرا درآید.

وی اظهار  داشت: خوابگاه حضرت معصومه (س) در خیابان شهید شیرودی اراک مکان مناسبی برای استقرار موقت این دانشکده است و در بازدید و بررسی وضعیت فیزیکی نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

استاندار مرکزی گفت: ساختمان فعلی دانشکده با وجود خدمات بسیار مطلوب در حاشیه شهر واقع شده و مردم برای دریافت خدمات دندانپزشکی به دلیل دور بودن از مرکز شهر رغبتی ندارند.

آقازاده افزود: سال ۱۳۹۰ این دانشکده با سه متخصص دندانپزشکی آغاز به فعالیت کرد و اکنون شمار متخصصان دندانپزشک شاغل در این دانشکده به ۵۰ نفر رسیده که این مهم نشان دهنده روند رو به رشد و جایگاه علمی این دانشکده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این بازدید گفت:مردم قبل از راه‌اندازی دانشکده دندانپزشکی اراک برای خدمات درمانی تخصصی به تهران مراجعه می‌کردندو این مجموعه با خدمات کیفی توانست خلا مذکور را با تعرفه دولتی پر کند.

دکتر«محمد جمالیان» افزد: بازرسان وزارت بهداشت در ارزیابی مختصات مکانی از این دانشکده نواقص متعددی را به سازه ساختمانی گرفته و مکان کنونی تایید نشده است و تایید فعالیت این دانشکده در چند سال اخیر نیز مشروط بوده است.

وی اظهار داشت: نبود فضای مناسب برای دانشکده  دندانپزشکی باعث شده تا از این مرکز آموزش عالی نتواند از مزایای ساختار سازمانی بهره‌مند شود و نیروهای درمانی و هیات علمی از سایر مراکز در این دانشکده به‌کار گرفته می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خوابگاه حضرت معصومه(س) برای تبدیل شدن به دانشکده داندانپزشکی نیازمند بازسازی است که منابع مالی ۱۰۰ میلیارد ریالی را می‌طلبد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: استاندارد نبودن فضای فیزیکی دانشکده دندانپزشکی اراک باعث شده تا مجوز آن در خطر لغو قرار گیرد و همراهی مدیران استانی برای جلوگیری از این اتفاق تلخ ضروری است.

«دکتر سعید چنگیزی آشتیانی» افزود: این دانشکده ظرفیت خوبی برای پذیرش دانشجوی خارجی دارد و اکنون ۵۲ دانشجو در صف انتظار هستند که سال گذشته فقط هفت دانشجو خارجی در آن پذیرش شد.

وی اظهار داشت: فضای آموزشی و درمانی شایسته کادر درمان، هیات علمی و مراجعه بیماران نیست و باید به سرعت برای تامین ساختمان مناسب با استانداردهای مورد نظر وزارت بهداشت اقدام شود.

در استان مرکزی ۱۹ بیمارستان فعال با یک‌هزار و ۹۴۵ تخت مصوب و یک‌هزار و ۷۵۰ تخت فعال و ۸۵ بخش درمانی وجود دارد که ۱۵ واحد بیمارستانی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و ۲ بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.

۳۰۰ دندانپزشک در استان مرکزی فعالیت دارند که ۱۷۰ نفر آنان در اراک هستند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: