دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: رشد و توسعه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی نیازمند رفع مشکلات آن‌هاست.
توسعه شهرک‌های صنعتی نیازمند رفع مشکلات آن‌هاست

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در جلسه رفع موانع و مشکلات موجود در شهرک‌های صنعتی استان، با بیان اینکه شرایط فعلی مانند شرایط زمان جنگ است، افزود: برای چرخاندن چرخه‌ اقتصاد کشور ضروری است تا همه با هم همکاری کنند.

وی اظهار داشت: مقرر شده است تا در قبال زمین‌های شهرک سرمایه گذاری، معادل قیمت کارشناسی شده از اراضی شهرک بعثت در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه قرار گیرد.

 استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مشکلات معیشتی و اشتغال، ۲ مشکل اساسی کشور به‌ شمار می‌رود، گفت: دست اندرکاران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان برای مرتفع کردن این مشکلات گام های خوبی برمی‌دارند.

پورمحمدی، با اشاره به گلایه فعالان بخش خصوصی در زمینه اختیارات کم بانک‌ها برای اعطای تسهیلات، ادامه داد: اختیار بانک‌ها برای تسهیلات در سال گذشته ۶ میلیارد تومان بود که امسال به ۲ میلیارد تومان کاهش یافته است.  

وی یادآوری کرد: تخصیص ارز از دیگر مشکلات بخش خصوصی بوده و باید در این زمینه نظرات سایر استان‌ها هم در این زمینه اخذ شود تا یک تصمیم جامع در این خصوص گرفته شود.

پورمحمدی، ادامه داد: با توجه به همسایگی آذربایجان شرقی با چند کشور، شرایط این استان برای صادرات بسیار مطلوب بوده و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، گفت: چندین هکتار از زمین شهرک سرمایه گذاری خارجی به صورت وقف در اختیار اوقاف قرار گرفته است بنابراین امکان صدور سند برای سرمایه گذار وجود نداشته و همین موضوع مانع توسعه زیرساخت‌ها می‌شود.

مرتضی نیرومند اسکویی، افزود: شهرک سرمایه گذاری خارجی در دل کوه قرار گرفته و هزینه‌های آماده سازی شهرک و واحدها بسیار بیشتر از هزینه ابنیه است.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری‌ با سازمان اوقاف در ارتباط با زمین شهرک سرمایه گذاری خارجی یادآوری کرد: واحدهای مستقر در این شهرک با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و سرمایه گذاران این شهرک هر روز خواستار رفع مشکلات هستند و تاکنون نیز جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده ولی نتیجه خاصی دربر نداشته است.

نیرومند، ادامه داد: واحدهای صنعتی می خواهند تا سازمان اوقاف با بحث تبدیل به احسن موافقت کرده و واحدها حق انتقال اجاره را داشته باشند.

آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: