پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی سازمان با منطقه آزاد- تجاری ارس عنوان شد:
عجب شیر پرس _ علی اوسط هاشمی: سهم دانش، زایش مهارت است و از طریق مهارت می توان روابط را به نوعی دیگر معنا بخشید. دانشگاه مسئول ترویج دانش و آموزش فنی حرفه ای، مسئول ترویج مهارت است
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، علی اوسط هاشمی در نشست مشترک با مدیر عامل منطقه آزاد ارس با گرامیداشت ۱۴ خرداد، افزود: منطقه آزاد ارس به علت هم مرز بودن با کشور های همسایه و درک درست از روابط بین الملل، در بحرانی ترین شرایط کشور توانسته پیشتاز مدیریت باشد و شاخص های نمودار این منطقه را سبز نگه دارد که این نشان دهنده این است که در سخت ترین شرایط هم نیز می توان با تدبیر از بحران خارج شد.
هاشمی در ادامه با اشاره به اهمیت مهارت افزود: سهم دانش، زایش مهارت است و از طریق مهارت می توان روابط را به نوعی دیگر معنا بخشید. دانشگاه مسئول ترویج دانش و آموزش فنی حرفه ای، مسئول ترویج مهارت است لذا مهارت پایه و اساس تمامی حوزه هاست و هرکس وارد محیط کار می شود باید کاربلد باشد.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت؛ فردی که دارای گواهی نامه مهارت باشد میتواند در هرنقطه از جهان مشغول به کار شود.
محسن نریمان نیز در این نشست با تاکید بر آموزش مهارت گفت: امیدوار هستیم با همکاری مشترک با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای نیاز هایی که در بخش های مختلف داریم، رفع کنیم و با آغاز دوره های آموزشی در کمترین زمان ممکن، بهره وری را افزایش دهیم.
دکتر نریمان در ادمه با اشاره به شرایط سخت کشور گفت: با وجود تحریم و مشکلات اقتصادی و همچنین شیوع کرونا، همچنان رشد ۱۰۰ درصدی داشته ایم که اگر این شرایط پیش نمی آمد قطعا در جایگاه بالاتری بودیم.
مدیر عامل منطقه آزاد ارس گفت: در بحرانی ترین شرایط کشور همچنان رشد ۱۰۰ درصدی داشتیم.
وی در خصوص بحث سرمایه و اشتغال افزود؛ در بحث اصلی صادرات و تراز تجاری توانستیم سال گذشته نزدیک ۹۹۵ میلیون دلار جذب سرمایه داشته باشیم و در این مدت ۲۴۶ واحد تولیدی نیز در فعالیت بوده اند. همچنین در بحث اشتغال که به دلیل شیوع کرونا برخی از کارخانجات تعدیل نیرو کرده بودند در کل باز توانستیم سه هزار نفر دیگر راجذب کنیم و تعداد افراد فعال را به ۱۶ هزار نفر برسانیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: